Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Går ej installera SP3

Går ej installera SP3

Laddade ner den men sen sk-t det sig under installationen. Men hur installerar jag om den? Hittar inte SP3 under "Lägg till/ta bort program" så att jag kan ta bort och göra om. Hittar inte Sp3 när min dator letar efter uppdateringar. Finns även en annan uppdatering som ej går att installera KB946648.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Gå tillbaka till windows update o börja om där.
ernfrid!

Jag tror att SP3 bara är en uppsamling av alla Windows uppdateringar.
Den kan du vara utan.

När du installerar IE8 så får du hela paketet om jag inte missminner mig.
När jag kollar SIW så står det att jag har IE8 Beta 2 med Servicepack3.

Nu vet du det!
leiake

Det stämmer precis!!
Annons
IE8 Beta 2 är IE8 Beta 2 inget annat

att ni aldrig lär er att Beta aldrig är någon uppgradering
utan en förrhandsvisning och hjälp för de som kodar att få in information
från de som önskar delta med detta.
Göcke!

Jag har lärt mig. Ha,ha!!

Men vi har medlemmar som frestar oss att göra misstag.
Men i detta fallet så blev jag så nöjd med IE8, att jag förlåter honom alla hans synder.

Men du har rätt. Undvik betaversioner om ni vill sova på nätterna.
leiake!

Ha,Ha Mena du mig!!?? Men jag sover om natten.
Nej! En gubbe i Jönköping.

Göcke påstår att IE8 beta 2 inte är en uppdatering. Då har han inte provat.
Det är ju en raketläsare av sällan skådat mått.

Där får han bakläxa.
Jag hade också stora besvär med SP3... installerade det på jobbdatorn, en HP och sen fick jag knappt igång skrället.
Fick köra i felsäkert läge och återställa.

Har sedan dess inte vågat installera SP3 på nån av de övriga datorerna, man vill ju inte görna att det sk**ter sig så kapitalt igen.

Har också hört från en hel del att SP3 varken gör från eller till på burkens prestanda... det fanns ju en del prat om att XP skulle bli snabbare, hörde till och med att det skulle kunna hantera mer än 4Gb RAM... men av detta blev intet.

Jag kör nu med SP2 och struntar i uppgraderingarna, ser ingen större mening med det faktiskt.
Är det någon här som kan säga nån större fördel med SP3 som påverkar datorns prestanda... alltså mer än att täppa till några säkerhetshål i Microsofts durkslag till operativsystem?

@leiake... du är lite ute och cyklar med IE8b2.
Nej, det är inte en uppgradering i egentlig bemärkelse... det är en förhandstitt på vad komma ska, den egentliga IE8.

Sen... vad ska Du med IE till när det finns Firefox?

//Breeze
leiake
Kallar du mej för gubbe. Jag är inte en dag äldre än jag känner mej, ungefär så mycket att jag har humorn och huvudet i behåll, . Så vida det inte finns ngn annan från Jönköping som jag förväxlar mej med och förvillar de skrivande här på Forum.

Det jag tillför här på Forum är sådant jag tillskriver de som har huvudet på skaft och tänker först och handlar sedan.
Skulle vår kära Moderator sedan ha ngt att säga om detta, då hade han väl gett hals för länge sedan.

Att man inte tänker sig för har väl inget med frestelser att göra. I första hand är man väl väldigt varsam med vad man stoppar i "burken", likaväl som man äter väl inte vad skit som helst för magsjuk kan man bli för mindre.

Jag försöker vara en up to date till Er som till äventyrs skulle vara intresserade av sådant man normalt inte ser vid en lätt skummning av etern.

Men har jag överskattat en del av Er, så säg till. Jag trodde i min enfald att jag gjorde en god gärning.

Det är ju tur i oturen att vi har en Moderator som är så släng i detta med data och IT, så han hittills och hoppas jag även i fortsättningen har tålamod med oss. Men jag förstår nu att allt har en gräns.

Ta inte för illa upp nu, jag tar bara tilfället i akt och skriver av mig lite.

En blomma till Er alla för att Ni finns till

Ozzy!!

Jag tycker dina tips är givande. Fortsätt med dom.

Sedan är det ju upp till var och en att testa nya grejer. Men det hade ju
varit bra om du hade någon form av varningstext.

På cigarettpaketen står det ju" Rökning leder till döden". HA,HA!
Det är lika illa med en dator som bär sig illa åt. Jag har nog varit nära en
stroke eller ännu värre flera gånger.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem