Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Skära sig i armarna

Skära sig i armarna

HJÄLP :Jag har ett barnbarn som skär sig i armarna. Finns det någon som gjort detta och kommit över det som vet vad vi skall göra .Behöver någon som VET och SNABBT.
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

PonGot!

Är du 100% säker på att "alberto" är en bluff så måste vi ju utreda saken.

Jag tvivlar själv på honom. Efter inlägget med A-kassan så verkar det marigt. Minst sagt!
Visst är han en bluff.
Tycker inte han skall presentera sig i en tråd utan det får han göra under "Din Profil". Vad kan man göra åt en sådan här person? Min uppfattning är solklar. Han skall stängas av från IS så kan han ägna sina fantasier år något annat forum helst ett spanskt om han nu är spanjor.
Här har 2 påstådda experter talat, de är oense om behandlingsmetoden och vem som har bäst kompetens, och de för den debatten mitt framför den som har begärt hjälp. Skriv meil till varandra istället. Med ert beteende så skadar ni bara förtroendet för sjukvården.

Hjälpinsatsen har bara blivit patetisk med inlägg och uttryck som bara ska impa och stärka det egna egot.
Annons
Alberto, håller helt med en del debattörer, att tjafsa om hur en titel skrivs korrekt, var ju inte det primära i denna allvarliga fråga som Pattson ville ha hjälp med.

Än en gång skall jag försöka förtydliga mig.

BUP mottagningen kan besökas i i stort sett varje större kommun.
Där arbetar Leg. Psykater, + psykolog.
Hit vänder man sig i första hand, där startar man då upp en utredning betr.
barnet och dess ev. psykiska störningar. Besök hos BUP mottagningen kan pågå i flera år. Efter genomgångna utredningar ställs oftast en diagnos.
Men vissa barn kan vara mkt svårdiagnoserade, och i många enskilda fall ställs helt felaktig sådan.

BUP mottagningen är ett bra alternativ. Men alltsom oftast kopplar psykiatern in sociala myndigheter, skola m.flera.
Beroende på barnets problem och beteende.

Om barnet skär sig så illa att det behöver sjukhusvård, kopplas automatiskt BUP AKUTEN in, och barnet får inte lämna BUP AKUTEN förrän det talat med ansvarig psykiater, OCH detta första samtal sker undantagslöst tillsammans med barn, föräldrar samt personal från Sociala myndigheterna.

Det är nu som problemen börjar smyga sig på. Intet ont anande föräldrar berättar öppet om sitt liv, barnet kanske sitter och ljuger om hemförhållande eller skryter om hur skönt det är att skära sig.
Föräldrarna säger att de inte lyckas hindra barnet från denna typ av själv
destruktivitet. Eller suicidala beteendemönster.

Nu ringer socionomernas larmklockor i det lilla utrymme de begåvats med som på andra kallas för hjärna.

Aha, barnet måste omhändertas, föräldrarna kan inte hjälpa sitt barn.
Snabbt som attan, oftast samma dag ordnas med ett LVU, (Lagen om Vård av unga).

Efter detta fattar stadsdelsnämnden ett beslut att Socialens bedömning är
relevant och fastställer det tillfälla omhändertagandet.

Sedan utses 3 juridiska biträden, ett till barnet, ett till mamman och ett till pappan.

Barnet kommer inte hem under denna tid utan sitter antingen inlåst på BUP AKUTEN alternativ på ett SIS (statens Instutitions Styrelse) låst barnfängelse.

Normalt skall endast drogmissbrukande och kriminella barn sitta inlåsta.
Men i 7 av tio fall sitter det barn med psykiska problem.
På LVU hemmen ges ingen vård. Enbart förvaring. Bråkar barnet hamnar det i en cell (bunker) utan toalett eller vatten ingen kudde ingen madrass.
Enl. svensk lag kan en inlåsning vara i upptill 24 timmar!!!!

Efter ett LVU omhändertagande prövas så ärendet hos Länsrätten.
Tillstyrker dessa omhändertagandet måste domen överklagas till Kammarrätten.

osv. osv. Detta kan ta flera år.

Men som tröst kan sägas att barnet inte behöver sitta inspärrad efter det att det fyllt 21 år!!!

Det farligaste med BUP Akuten är att barnet lär sig ett ännu mer asocialt beteende. Har dom inte skurit sig innan så har 8 av 10 barn testat innan
de blir utsläppta eller hamnar på ett LVU-hem.

På LVU hemmen lär de sig allt om knark, kriminalitet mm.

Men för att återgå till början så avråder jag definitivt inte till besök hos BUP mottagningen, däremot hos BUP Akuten!

Läs gärna mer om följande (googla)

Autism
Bipolär sjukdom
Borderline
DSM-IV
Trotssyndrom
-------------------

Träffade en familj som haft sitt barn på en BUP AKUT i 5 veckor.
Under denna period träffade föräldrarna på dagtid 7 st olika
läkare. Alla utom en var född i sverige, resten arbetade extra på BUP akuten och var utbildade på vuxenpsykiatri.

Ta som exempel Göteborg; där finns bara 1 utredningsenhet, (Slottis) där barn kan bo 5-8 veckor för en psykiatrisk utredning. Här finns 7 vårdplatser.
Upptagningsområde; V;a Götaland.

Stor skandal, barn blir lidande får ingen korrekt uppföljning av sina problem detta pga bristande resurser.

Vill ngn veta mer om vilka medicin ordinationer som ges (testas på barn utan läkemedelsverkets godkännande) får ni gärna återkomma med frågor.
Allt för djupt ämne just nu.

Med vänliga Hälsningar

Alberto

titellös
alberto

Nu börja dina inlägg bli lite väl långa.. Hjälper knappast pattson!
Att skära sig ser ju hemskt ut, skada sig själv men gör det inte allvarligare är det är, personen i fråga försöker inte ta sitt liv, det är ett rop på hjälp. hon vill leva och försöker lösa sina problem på detta sätt.

Läs vad Wildwanderer skriver, hon har ju erfarenhet
Nu skenar herr alberto iväg men massor av felaktigheter. Han har googlat och fått ihop ett riktigt avslöjande inlägg. Nog måste väl flera genomskåda mannen!!!!
Ledsen Ponygoat,

ger en realistisk syn på hur psykiatrin (inte) fungerar i dagens sverige
är nog inte att skena iväg.

Är du läkare på en vårdcentral i Herrljunga eller enbart en AT praktikant som passerat ut ur systemet som icke duglig??

På forumet skall ingen behöva försvara sig mot angrepp.

Speciellt inte från en person (mytoman)som påstår sig vara legitimerad men inte är det.


Med tanke på all tid du lägger ner på forumet dagtid, funderar jag uppriktigt på om du som Läkare disponerar så mycket fritid i ditt kall!!??

Eller har jag rätt?? du sitter hemma och fantiserar.................. om vad kunde kunde blivit om du fortsatt din skolgång efter årskurs 9 !!!!!

Förhoppningsvis så läser andra detta och konstaterar att mina teorier
om dig är korrekta.

Nog tjafsat!

Alberto
Snälla finns det någon i Göteborg ,som har varit med om dett som vill ta kontakt med mig??? kmonkan@msn.com. vill tala med en som vet o kan hjälpa mig.(mitt barnbarn bor i G-B. jag i värmland..
pattson!

Detta är tydligen vanligt förekommande bland flickor. Du har ju så kortfattat inlägg så man vet ju inget om ditt barnbarn.

Det finns nog ingen här på IS som kan eller vågar hjälpa dig men det finns en tidning som heter Glöd. Där kan du få reda på mycket.

http://www.glod.com/t/ForumEntry____645.aspx

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem