Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppstart av webläsare

Uppstart av webläsare

Har en liten undran och hoppas att svaret kan finnas hos experterna på IS.
Vad är det som gör att dom olika webläsarna startar olika snabbt? Tex G.CH startar å fixar startsidan innan man hinner blinka. Ja summa summarum: Vad är skillnaden på dom olika? Bli inte för tekniska bara jag e ingen expert på IT termer.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Thomas2
Ju mer addons du har till en webläsare desto långsammare blir den å använda. Uppstarten vet jag inte hur den påverkas av alla dessa tillägg. Men jag vet av erfarenhet att man måste sålla bland dessa eller stå ut med en något slöare webläsare.
Givetvis så kan man ha webläsaren minimerad men då drar den ju ramminne hela tiden även om man skulle använda "minimize to tray" till FF.
Nackdelen med nya såkallade Betaversioner av webläsare å nu diskuterar vi ju G.CH å IE8 är väl just dessa tillägg å dessa är ju bra att ha men både på gott å ont.
Håller med Ozzy att vi väntar med jämförelse tills det kommer skarpa versioner till G.CH å IE8.
Thomas2
2008-10-05 15:00
du har själv svarat på Din fråga varför FF går så långsmat
jigsaw

Jag har min vebbläsare uppkopplad hela dagen,när jag använder ff

Dom dagar jag använder IE8 stänger jag den.

Men jag ska lämna min dator INFO Care! Dom ska serva min dator,fixa större minne,fixa Windows update!! Sedan ska jag prova G.CH.
Annons
jigsaw
2008-10-05 14:16
Java eller Javascript.
För mej som född söder om Sthlm. så är Java = kaffe.

Java skrivs efter eller just för det ändamål den skall användas. Du kan inte ta bort en massa Javainstallationer från Din läsare. då får Du ju ingen upplevelse kvar.
Man vill ju ha tillgång till så mycket på så kort tid som mögligt.

Ozzy!! Du skulle bara se mitt bokmärkesfält i verktygsfältet!!
Thomas2
Gör du så. Men byta ramminne bör du väl känna nån som kan göra till dig. Blir billigare så.
Lite uppstart tider på min dator om nu nån är intresserad.
Då räknar jag från det jag trycker på startknappen till webläsaren tills startsidan står som klar.
Som startsida använder jag "Din Startsida.se
IE7Pro 2.95sek
FF 3.03 3.08sek
G.CH 2.80sek
Tiderna är ju ungefärliga på tiondelen.
Ozzy

Thomas2
2008-10-05 15:00
Blanda inte ihop AddOns och sparade Sites på verktygs/tool-Bar- fälten

Addons, är ju ett litet program som tar plats i Din läsare.
En Site, är ju endast en adress eller ikons, som tar lite plats och inte nämnvärt fördröjer .

Vad som kan ta tid vid uppstart av OP Det är om du har många ikoner på Skrivbordet. Du har kanke Ikoner som i sin tur har många ikoner i sig.
Jag har sett skrivbord där det inte fanns en enda centimeter ledigt. Allt skulle startas från skrivbordet. Men det tog en evighet att hitta just rätt ikon.

Och Autostarter. Brännarprogram brukar lägga sig i Autokatalogen, varför kan man undra. Jo den vill vara bäst störst och först.(Några sekunder extra kanske)
jigsaw och Thomas2

Ni är stolliga båda två. Sekundjagare. det inget fel i det.

hur snabbat går förspelet när Ni är med edra frugor?

Räknar Ni sekunder då också.

Detta skriver jag med humor och en skrattspegel framför mej.

hoppas även Ni tar detta på rätt sätt mätt.

Vänligen Eder trogne läsare och vän

En kaffetår får ta den tid det tar.



jigsaw
2008-10-05 15:35
Detta är ju nästan oslagbart bra.

Mitt FF tog 8,3 sek. från uppstart tills IS var klar.
Jag sitter nöjd med det rsultatet.

Men så har jag många Instickfiler installerade.
Min G.CH tog 3.8 sek att starta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem