Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Stackars NHL-spelare

Stackars NHL-spelare

I Aftonbladet i dag står det om "lönechocken" för NHL-spelarna(deras löner skall sänkas med 24%). En sån som Nicklas Lidström förlorar 16miljoner/år...snyft. Men betyder inte det att han har ca 50miljoner kvar ändå, det skulle jag se som en ganska hyfsad lön ändå. Finns det någon som tycker att dessa löner är befogade för att åka skridskor och fösa puck, vd:n på Saab tjänar 12miljoner men har i varje fall lita ansvar över sisådär 12000 anställda, det enda hockeyspelaren behöver ansvara över är att inte stuka foten när han kliver ur Ferrarin. Tycker de kan tjäna vad fan de vill men vill inte se snyfthistorier i alltid korrekta ;) aftonbladet om hur synd det är om dem.
Tack för mig Carl-H
Antal svar på detta inlägg: 7
Tror inte att spelarna själv tycker särskilt synd om sig. Det är bara media som ständigt vill sälja fler lösnummer med ord som RASAR, CHOCKEN osv.....
Mycket.. Vill ha mer.. Känns det igen någon? Allting är relativt, men visst är det sorgligt när det beskrivs på ett sådant sätt i Sveriges största dagstidning.
STARTA INSAMLING..
Jag föreslår att vi startar en insamling till NHL spelarna så dom inte svälter ihjäl i vinter..
Annons
Va ?
Du tror inte spelarna tycker synd om sig själva ??
HALÅ !!! Det är NHLPAs krav som är anledningen till att det inte är något NHL spel denna sesång. NHLPA har drivit upp lönerna in absurdum under de senaste decenierna. Att ligan vill ha ett lönetak kan man ju räkna ut med rumpan.
Elitsport är ett sjukt fenonmen, det är galet att folk ska få flera hundra miljoner för att idrotta.
Dessutom är det så att de flesta spelare bara tänker spela i elitserien så många månader att de slipper skatta i sverige några futtiga slantar.
9 av 10 NHL spelare är bara giriga kräk.
Håller helt med tidigare insändare.
Flera spelare vägrade ju att spela i elitserien på hösten för att de kunde ju förlora några miljoner i förmögenhetsskatt.
Anledningen till att dessa löner är så jäkla höga är bla att det kostar minst 500 spänn att se en nhl match.
Är det då värt det för de flesta med normallön på ca 200000 kr per år att vara med och stödja detta?
Ett förslag vore ju att bojkotta alla matcher tills det att biljettpriserna är normala igen.
En hockeyspelare som tjänar 10 miljoner per år skulle väl räcka.
I dag tjänar NHL:s rookies minst 14 miljoner per år eller nåt
man har valt fel gren alltså.
Men vad är det som styrt att lönerna har blivit så höga.
är det någon höjdare som får bonus på hur mycket spelarna får i lön eller?
eller är det reklampengar som trissar upp nivåerna?

Att spelarna inte vill sänka sin lön kan man väl förstå.
när inte direktörer och politiker vill det och knappast vi vanligt dödliga heller för den delen.
fast det rör ju sig om olika summor förstås.
jag tror det är Martin St.luis


Heja Colorado Avelanche

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem