Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Samsun 42...Plasma.

Samsun 42...Plasma.

Hej i natten...
Precis installerat nytt,vilken skillnad från min gamla 28 tjockTV...

Någon som har erfarenhet från att gå ifrån fabriksinställningarna,till bättre
Bild o Ljud...O vad ändra...

Visst kan jag experimentera mig fram,men om "någon" redan gjort
grovjobbet,så............
På förhand TACK!!!
Antal svar på detta inlägg: 3
Hej bln,

har du ångerve cka och har sparat kartongen byt plasman mot en LCD Samsung.

Plasma tv;n har den nackdelen att du inte kan se bilden när solen eller ljus "skiner på skärmen".

Men Samsung är ok har en ny själv, gå in på menyknappen och pendla från denna med upp/ner/höger/vänster tangenter. Tryck OK när du kommit till det du vill ändra t.ex lljud.

Nackdelen med en samsung till skillnad från Sony är samsungens mkt dåliga ljud om du inte har skaffat ett sourondssystem. hemmabio)

Den har varit på verkstad i 5 veckor för att åtgärda dåligt ljud, och är nu uppdaterad. Lät som en plåtburk innan, idag ngt bättre men inte bra.

Har haft sony och thompson vilkas ljudkvalitet är kanonbra.

Alberto

shit nu har jag ju gjort reklam!
bln!

Du behöver inte vara rädd för att exprimentera med din TV. Om det blir galet
så stänger du av. Då börjar den på ruta ett igen.
Det är inte så svårt som man tror att ändra själv som man vill ha det.
Jag brukar ändra gamma, färg och ljus steg för ster tills jag blir nöjd på varje punkt.
Det är ingen större panik om man råkar spara någon helt konstig bildinställning.

Jag ska med köpa en ny TV. Har sparat lite i månaden och ska köpa 52-tummaren i bokträ från swedx.com
Kanonbra när man glor på hockey!

Jag tycker att dom har riktigt schyssta priser med. LCD-tekniken och elekroniken köper dom in ifrån Samsung och bygger in i sina träramar i massivt trä i Bok eller Mahogny.

Dom har fått bra kritik med. En arbetskamerat har en 40-tummare med Full-HD och jag tycker bilden är kanon.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem