Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Säkerhetskopiera e-post

Säkerhetskopiera e-post

Problem: Jag har alldeles för mycket e-post på min hårddisk. Skulle vilja säkerhetskopiera den genom att bränna en CD. Du får gärna berätta för mig hur man gör! Tack på förhand för din hjälp!
/b
Antal svar på detta inlägg: 9
anlqt!

Vill du verkligen kopiera all din post. Är det inte bättre att lägga det du behöver i en ny mapp samt radera allt det övriga.

Själv har jag Hotmail. Där finns allt jag vill spara på deras server. 5 GB.
Det räcker för mig livet ut och nästa liv oxå. Ha,ha!!
Du kan ju bränna hela mappen där du har dina mail sparade. Beroende på vilket prog. du använder så är ju sökvägen dit dom ligger olika.
Jag kör med Outlook express 6 sp2 och där är sökvägen:

C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{C186E7AE-195C-4CA5-9DB4-FBD90AA4BF33}\Microsoft\Outlook Express
Om du sparar hela Outlook Express mappen ska alla kataloger finnas med.
Du måste nog ha förkryssat "visa dolda filer o mappar" i din filhanterare för att se hela sökvägen.
Om du högerklickar på mappen i e-postprogget så kan du se sökvägen under egenskaper
i Outlook så exporterar man det man vill ha med
till en såkallad pst fil. den kan du sedan spara/kopiera vart du vill och återanvända
Annons
Vad är en pst-fil månntro?
Exakt vad det är vet jag inte, men varje program har sina filer. Words filer heter doc/docx, Excel heter xls.
Outlooks arkiverade filer heter pst. Outlook expess heter väl dxb har jag för mig. O.sv.
Frågan är nu vad för program du använder till din e-post
Hej PerAsk!
Kör Windows Vista Premium och därmed heter mitt mailprogram Windows Mail
Hej PerAsk!
Kör Windows Vista Premium och därmed heter mitt mailprogram Windows Mail
Blir du klokare av detta? Jag hittade det i ett forum. Jag har själv inte kört Vista ännu.

Här hittar du Windows Mail-filerna
Av: Andreas Stenhall
Till skillnad från Windows Mails föregångare Outlook Express så lagrar Windows Mail e-postfilerna i separata filer för varje meddelande. I Outlook Express lagrades alla meddelanden i en e-postmapp i en och samma fil. Om du manuellt vill spara undan en kopia av dina Windows Mail-filer så ligger dessa under C:\Användare\\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\. Om du kör en exportering av meddelandena inifrån Windows Mail så är allt som sker att filerna som finns i sökvägen ovan kopieras till den utvalda mappen, du kan därför lika gärna kopiera denna mapp manuellt då och då.
Tack alla för hjälpen! Allt blir lätt när man vet hur man ska göra!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem