Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win XP och login

Win XP och login

Jag har bara 1 användare på min burk och vill att den automatiskt ska starta upp med den så man slipper skriva användarnamn/lösenord eller klicka på vilken användare som ska logga in. Minns att de fanns i Win XP från början att man kunde välja om man ville att en användare skulle logga in automatiskt. Men sitter här o letar och hittar inte det nu. Har de försvunnit i SP2 av XP?
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej patrik gå in på internetstart.se och på vänster sida så står det sverige guide klicka på download leta efter iclogin ett litet men bra program kör själv med det det fungerar jätte bra är på svenska
ICLOGIN är för att logga in mot tex telia och har inte med själva
inloggningen i XP att göra , men det programet fungerer bra annars till det vad den är tänkt att göra. Att hålla uppkopplingen med internet.
Det är bra annars hans andersson att du påminner oss om ett så litet gulligt program för alla som har telea eller comhem som
internetuppkoppling. kan säkert fungera för andra också som har inloggning i uppkopplingen.
mvh // göcke
sedan kommer jag med en säkerhetsrisk till Patrik
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;315231
finns det någon annan väg så får ni andra fylla i.

// göcke
Annons
Göcke: tack, funkade. Men fattar inte vad det "lätta" alternativet tagit vägen, eller kanske var i Win 2k som man bara klickade i en ruta på den användaren man ville ha igång automatiskt
Hmm vet inte riktigt vad du e ute efter..men ändra inloggningsalt...gör du i kontrollpanelen-> användarkonton..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem