Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Invandring och kulturproblem

Invandring och kulturproblem

Hej,

Har en skoluppgift att göra ett tal baserat på en artikel. Jag valde invandring och kulturproblem men har inte hittat en artikel som passar. Har sökt på sesam och google nyheter men inte hittat en bra artikel. Artikeln ska nämna invandringen och medföljande kulturproblem. Ska gärna ha med olika religioners utbredning i Sverige, som byggandet av moskeer, synagogor o.s.v.

Är det nån som vet en bra internet artikel?

Har lite bråttom med den här uppgiften så är jättetacksam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

kan denna sida leda dig vidare
http://www.immi.se/
Hej göcke, tack för länken.

Hittade en sida med lite information som jag kan använda i talet men det var så lite och det var ingen riktig artikel.

Skulle behöva en artikel från t.ex. Aftonbladet, Expressen, Dn, Svenska dagbladet m.m.

Spelar egentligen inte roll vilken tidning den kommer ifrån...kan lika bra vara någon annan tidning än de jag nämde.
[www.mimersbrunn.se/Jaemfoerelse_Kyrka_Mosk_Synagoga_13372.htm]

[www.malmo.co
m/swedish/religion/reilgion_malmo.asp?Menu=Culture]
Annons
Du kan ju göra en jämförelse med sverige 1950-60 talet när skf anställde jugoslaver, när mölnlycke ab anställde finländare och när volvo sökte italienare.

Duktiga arbetare, men idag söker vi ingen arbetskraft, idag leker sverige den barmhärtige samariten.
Och hur belönas den barmhärtige samariten?

Fundera på det eller titta på TV3 efterlyst eller läs dagspressen.

Här finns inte längre arbete, utan försörjningen skall skötas på annat sätt och på dina och min bekostnad. Både gm ökad kriminalitet och ökade skatter då nysvenskarna har det bättre än en 70 årig gammal svensk trotjänare.
Hej , jag vill inte ha någon polarisering i denna tråden
den får ni ta på andra forum.
Micke
Om du inte har försökt Googla med just din valda titel.
"invandring och kulturproblem"
Gör det.
Där får Du fler goda exempel och associationer,
Hej igen,

Jo jag kommer skriva någon i den stilen. Grejen är den är att jag inte behöver uppsatser eller informationssidor om olika religioner. Den fasen sköter jag sen, utan jag behöver en tidningsartikel som kan hittas på nätet.
T.ex. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=820710
Den var bara ett exempel, utan jag behöver en artikel som bättre behandlar mitt ämne om kulturproblem som jag skrev tidigare.

Det jag hade tänkt skriva/tala om är om själva utbredningen av invandrarens kulturer. Att invandrare ska "kräva" att samhället till stor del ska likna den som de har hemma hos deras länder. I t.ex. Malmö har kommunen blivit anmäld för att man inte tillåtit byggande av bönetorn.

Givetvis får artikeln nämna andra kulturproblem/krockar.

Göcke: Jag vill inte diskutera utan behöver bara hjälp med att hitta en passande tidningsartikel.
Ozzy: Jag får blogg- och forumsträffar. Det jag söker är en tidningsartikel. Säg till om du hittar en.
Läs "Svensk Kulturfront"

Just nu en språklig kulturkrock.
DN-debatt
http://www.magasinetneo.se/blog/archive/2008/04/08/konspirationsteori
er-pa-dn-debatt

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem