Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Jobbiga licenstexter

Jobbiga licenstexter

Hej.

Är det någon mer än jag som tycker att licenstexterna är för svårlästa? Dom som skriver licenstexterna verkar inte tänka på att alla ska kunna förstå vad dom vill. Ska man behöva advokat varje gång man installerar ett program? Jag tycker man ska klaga på det.
Antal svar på detta inlägg: 1
Hej Jönsson. visst är de luddet skrivna, men det är ju för att de vill täcka in allt till deras förmån så att de både har ryggen fri och kan stämma oss om vi gör saker som de inte har godkänt eller kan tjäna pengar på.

En person i canada eller USA tror jag det var fick ju tillockmed rätt mot M$
på att man skulle godkänna licensens text innan installationen var slutförd och efter att förpackningen var bruten.
M$ hävdade att OS'et inte fick lämnas i retur för att förpackningen var bruten, men där fick M$ ge sig.
eftersom licenstexten inte gick att läsa innan man började att installera os'et.

Och detta är förmodligen bara början.
skall vi också ha mjukvarupatent som de stora drakarna önskar så kommer det i framtiden bli ett evigt käbblande om vem som har rätt till den och den koden, med stämningar och motstämningar. och hot mot enskilda användare om vite osv.

Det är förmodligen KO i Sverige man skall vända sig till och klaga för. Till de enskilda företagen tror jag inte hjälper.

mvh // göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem