Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Dollarkursen

Dollarkursen

Hur går det med dollarkursen?
Kommer den att fortsätta att stiga nu?
Antal svar på detta inlägg: 8
patrikke!

Om nu Gud finns så har han ingen aning om detta. Tro mig!!

Rent logiskt skall ju dollarn rasa i värde. Men då rasar råvarupriserna i stället. Man blir helt "ko-ko" i bollen.

Allt är en stor bluff. Tror ni mig nu kanske.
Jag frågar ju inte gud, leiake!

Nu frågade jag ju faktiskt på Is forum,den allvetande skräphögen.
Vem bry sig om dollarn? Man ska inte göra sig så ekonomisk beroende av Usa som man gjort dom sista 60 åren.. Då går det åt hel...

Kanske hade det varit på sin plats med Euron!! Nu går det åt skogen med kronan med.
Annons
Det är på det viset att jag småhandlar lite grann från utlandet och får betala i dollar.
Det är därför jag undrar.

Det har ju blivit dyrare i skr fast priset i dollar är detsamma.
Dollarn kommer o stiga mer. Kanske över 10 spänn. I med krisen så uppstår brist på de stora valutorna, det är därför kronan sjunker.

Oljepriset styrs ju av terminsaffärer, dom sjunker i pris just nu och det betyder att marknaden förväntar sig en sjunkande efterfrågan om 6 mån, 1 år eller så.

Jag tror det blir en djup kris som vi inte ännu förstår konsekvenserna av.

Baltikum somex kan gå samma väg som Island. Vem ska låna dom pengar? Ryssland. Då hamnar dom i rysk rävsax igen som Isalnd gjort.

Sverige tror jag klarar sig bättre än dom flesta pga utmärkta statliga finanser.
Tänk om hela jorden kunde enas om en valuta.
Vad enkelt det skulle bli.

200-lappar
pedhan!
Jag tror du får rätt när du skrev att dolarn kommer att stiga över 10skr.
Den låg strax under 6 skr i somras.

Detta var bara ett socialt inlägg och har ingen som helst funktion
Thomas 2, det är inte frågan om ifall vi vill eller inte vill vara beroende av USA, det är bara att konstatera att vi är helt beroende av dem, och så kommer det att förbli i många år framöver.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem