Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Förminskad text

Förminskad text

Hej grabbar! En smärre katastrof har inträffat, laddade ner från Microsoft uppdate bl.a. nya drivrutiner för bildskärmskortet "Nividia GeForce 8500GT.
vilket var ett förslag på nerladdningssidan. Har en skärm som heter LG FLATRON L1930SQ, det som hände var att texten är så liten att det är svårt att läsa. Har försökt att ändra i kontrollpanelen samt nividias kontrollpanel men jag får inte till det upplösning hög 1280 x 1024 bildpunkter.

Bengan..
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

vad har du i upplösning nu då
Högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper och sedan fliken som heter Maskinvara. Därefter klickar du på Enhetshanteraren. Där väljer du Bildskärmskort och markerar det som är ditt grafikkort. Högerklicka på det och välj Egenskaper. Klicka sedan på fliken som heter Drivrutin. Välj där Återställ tidigare drivrutin och svara Okey eller Ja på de frågor som kommer upp. Sedan får du antagligen frågan om du vill starta om maskinen - vilket du vill. Därefter bör du kunna ställa tillbaks grafiken till vad den hade för upplösning innan.
Mitt tips är att aldrig uppdatera grafikdrivrutiner via WU. De drivrutinerna är oftast urgamla. Om du skall ha nya drivrutiner är det bättre att gå till grafikkorttillverkarens egen hemsida och se om det finns nyare som passar just ditt garfikkort.


Blessings
LuckySwede®
Det är den upplösningen jag har nu, aldrig ändrat.
LuckySwede provade ditt tips, fick svaret att åtkomst nekades.

Har sedan dess gjort 3 st. systemåterställningar på olika punkter och fått svaret att det misslyckats. Drivrutinen som installerades var från 06.

Bengan..
Annons
Pröva att ladda ner den här drivrutinen. Det borde lösa ditt problem.

http://www.nvidia.com/object/winxp_178.24_whql.html

Blessings


LuckySwede®
Vad händer om du håller ned Ctrl knappen samtidigt som du scrollar?
Har skannat på nvidias hemsida och har den senaste drivrutinen.

Pellefant, om jag skrollar så blir texten större samt bredden på sidan också större.

I normala fall är första länktipset på start sidan längs ner på skärmen, nu är all text med plus 3 centimeter tomrum och då får man avsevärt mindre text.

Bengan..
Du kan knappast ha den senaste drivrutinen om den var från -06 som du sa tidigare.
Den länken jag föreslog har en drivrutin som släpptes i onsdags i förra veckan.

Angående mitt tidigare tips undrar jag VAR i mitt tips du fick meddelandet om "Ingen åtkomst"?


Blessings

LuckySwede®
Bengan, en fråga??? har du en märkesdator ???
typ hp/compaq eller fujitsu/siemens eller liknande
Jag laddade ner en drivrutin online i datorns program. Drivrutinen heter 7.15.11.6369 åtkomst nekad efter jag tryckt på "uppdatera drivrutin"
Drivrutinen från uppdate var från 06.

Den länken du la ut gällde XP om jag fattade rätt, då sökte jag på softvare och hittade för Vista och skannade och fick svaret att jag hade rätt drivrutin.

Datorn är en ACER M 500 inköpt i januari 08.

Bengan..
Okey.

Då går vi vidare. Jag visste inte att du körde Vista. Men även då finns det en drivrutin som är av samma datum som jag föreslog:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_178.24_whql.html


Detta är en drivrutin om du har ett 32-bitarssystem.

Vad gäller mitt tidigare tips så gick det ut på att återställa en tidigare drivrutin - inte att söka efter en uppdatering. Nu har jag själv inte Vista - men jag misstänker att den funktionen borde finnas kvar. Vad jag försökte hjälpa dig med var alltså att gå tillbaka till den drivrutin för grafikkortet du hade tidigare - och som tydligen har fungerat hittills, eller hur?

Det är av sådana här anledningar jag eftersöker feedback på tipsen. Jag vill kunna korrigera och gå vidare med föslag.


Blessings

LuckySwede®

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem