Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Ingen film för höjdrädda..

Ingen film för höjdrädda..

Jag letar efter en kortfilm. Jag har sett den på nätet, på nån sida som liknar Youtube tror jag.
Den är inspelad i Spanien,(tror jag), högt som attan uppe i bergen, på nån sorts anläggning som tydligen ska ha byggts av nån kung nån gång...? I alla fall är det en massa smala stigar längs bergväggen, hål rakt ner här & där, svindlande höjder helt enkelt. Och jag tror inte det är nåt prat i filmen, bara musik & kanske text...
Har såklart slarvat bort länken, så nu undrar jag om någon har en aning om vad jag svamlar om? :)
Antal svar på detta inlägg: 4
http://www.youtube.com/watch?v=xNSVcmBnt-o&feature=related

Kan det vara nåt?
PerAsk! Tack tack tack!!! Ja, det är rätt film!
Åh, jag älskar verkligen IS-forum! Här får man alltid hjälp, vad det än gäller.
Kul att det gick att hjälpa dig. Jag sökte bara på Youtube. Spanien +mountains och den dök upp snart nog.

Jag sökte mer på namnet på anläggningen och det visade sig att den byggdes i tidigt 1900 tal och det var ett par kraftanläggningar som byggdes i bergen. För att arbetarna skulle kunna förflytta sig mellan dessa så byggdes dessa landgångar eller vad man nu skulle kunna kalla det.
Jag skulle inte vilja gå där själv utan att vara rejält fastbunden.
Anläggningen är i så dåligt skick att den är stängd för allmänheten, men det hindrar inte folk att gå dit ändå.
Se bara killen som går där obehindrat med kameran. Huga
Annons
Läskig film. Men jag skulle nog ändå vilja klättra upp där. Lär ju vara en vacker utsikt därifrån.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem