Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Sommartid ökad risk för infarkt

Sommartid ökad risk för infarkt

Ser på AB att forskare kommit fram till att byta till sommartid ökar risken för hjärtinfarkt med 5% med däremot att att återgå till vintertid minskar risken.
Allt har tydligen med sömnen att göra.
Vi kan med andra känna oss säkrare nu när vi har vintertid.
En tanke - man kan tydligen forska i allt och om jag inte minns fel så skulle det bli stora problem för korna när sommartiden infördes. Har dock inte sett någon brist på mjölk i butiken.
Att sömnen påverkar oss mycket är helt sant. Har själv p g a kraftig övervikt haft sömnapnéer (uppehåll) som ledde till att jag egentligen aldrig blev utvilad, vaknade ofta med ett ryck. Hade en Cepup men andningsmasken var svår att ha på sig på natten. Jag rev av den.
Cepupen har jag återsänt till Landstinget. Sover nu bra efter 20 kgs viktnedgång genom att ändra kosten till LCHF (lite kolhydrater, mycket fett). Har blivi mycket "tunnare i halsen", lättare för att andas. Blodtrycket blivit normalt(tagit bort den medicinen), mår m a o mycket bättre än på minst 10 år. (Skulle dock behöva gå ner 20 kg till men har lite dålig karaktär eller "man lever bara en gång".)
Må bättre med LCHF se
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=h%C3%A4lsovinster_med_l%C3%
A5gkolhydrat_h%C3%B6gfett_kost

Klipp och klistra
Läs och begrunda!
Lycka till!
Antal svar på detta inlägg: 3
Birger
Har du inte fått pröva Marie Marklunds bettskena?
Jag använder både den och CPAP, funkar bra

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=499
Bettskenan funkade ej på mig. Likaså CPAPen,
Glad att jag klarar mig utan idag.
Jag blev ju lurad på en svalgoperation som jag bara blev sämre av.
Efter det fick jag bettskenan som funkade på mig och efter ytterligare massa år fick jag CPAP som hade visat sig fungera bra, men det visste jag inte om tidigare, då en läkare sagt att den inte fungerat. Han ville testa en annan op men det avböjde jag, och tur var nog det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem