Vem vet?
Bytte till vinterhjul.
Från aluminium till stålfälg. "Friktionsdäck"
bultarna till aluminiumfälgen har en konisk bricka i skruvtappen och bulten är dessutom ngt längre än en vanlig bult till stålfälg. Nu gick ändå skruven fri från skyddplåtskivan bakom bromsklossarna/bromsskivan.
(Stålfälgen är ngt. tunnare i godset än en aluminiumfälg)
Frågan är:
Bör eller ska man ha en "vanlig" stålfälgbult till stålfälg, och inte dessa bultar tillhörande aluminiumfälg.
Eller spelar det inte ngn roll vilket.
Nyfiken i Jönköping
Bytte till vinterhjul.
Från aluminium till stålfälg. "Friktionsdäck"
bultarna till aluminiumfälgen har en konisk bricka i skruvtappen och bulten är dessutom ngt längre än en vanlig bult till stålfälg. Nu gick ändå skruven fri från skyddplåtskivan bakom bromsklossarna/bromsskivan.
(Stålfälgen är ngt. tunnare i godset än en aluminiumfälg)
Frågan är:
Bör eller ska man ha en "vanlig" stålfälgbult till stålfälg, och inte dessa bultar tillhörande aluminiumfälg.
Eller spelar det inte ngn roll vilket.
Nyfiken i Jönköping
Antal svar på detta inlägg: 3
Ozzy
Spela nog ingen roll. Ja har samma bulta till stå-aluminium fälja. Och dom har aldrig lossnat!!
Spela nog ingen roll. Ja har samma bulta till stå-aluminium fälja. Och dom har aldrig lossnat!!
Men Thomas2
Är det en lös konisk bricka som man kan vicka på, på Dina bultar? Det är det som är knuten i frågan.
Det finns både och vad jag förstår.
Är det en lös konisk bricka som man kan vicka på, på Dina bultar? Det är det som är knuten i frågan.
Det finns både och vad jag förstår.
Konan låser bulten från att lossna, ozzy.
Kolla passformen mellan konan och fälgen så förstår du.
Det kan sitta ändå men man vet aldrig om oturen är framme.
Kolla passformen mellan konan och fälgen så förstår du.
Det kan sitta ändå men man vet aldrig om oturen är framme.
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem