Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

En utflykt

En utflykt

I dessa tider är det ju poppis att åka på s.k julmässor. Frugan och jag var på en nyligen.

40:- i parkering

200:- i inträde

Dessutom lurade käringen mig att handlar för 1000:-

På vägen hem var hon tvungen att ta vägen runt till stans city, för att handlar ännu mer.

Då jag inte hade pengar kvar till parkeringsavgiften,tog jag upp mobilen och betalade via sms.

När vi kom tillbaka till bilen satt det en parkeringsbot på vindrutan!!

I ilskan över dagens ekonomiska händelse,drog jag med en rivstart iväg till polisstationen för att klaga.

Väl framme,frågade frugan lungt?

Är du säker på att du slog in rätt reg-nummer??

KLART ATT JAG GJORDE!!!!

Men jag kollade för säkerhets skull!!

700:- i böter 2140:- korstade denna utflykt mig
Antal svar på detta inlägg: 8
Det är väl underbart när dagarna inte blir som man planerat.... Livet blir mycket intressantare då
Hoppas att Ni "hade tur med vädret i alla fall" ??
Ja det var det enda som var positivt den dagen!! Så var det vädret.
Annons
Verkar som om att Devisen om alltings djävlighet i bland faktiskt existerar,TYVÄRR. . . . .
Börjar det jäklas lite så fortsätter det ofta.

Julmässan då? Var det trevligt?
Se det positiva i alltings jävlighet.

Om den inte var trevlig så kanske den inte var så lång?
Hade sedan månader tillbaka sett fram att åka till trädgårn i Göteborg,för att se Christer Sjögrens show.

Men vilken .

Någon hade klantat till det så att hela tillställningen fick flyttas till ett gamalt magasin nere vid kajen.

Fanns ingen belysning så man kunde se vart man gick.

Intren var gjord av lastpalla, det tog en farslig tid att komma in.

Väl inne var det kallt så man höll på att frysa i hjäl.

Det var dålig mat!!

Men Christer Sjögren och hans gäng gjorde ingen besviken.

Detta Uppträdande var det bästa jag varit med om. Kylan där inne fick publiken att blir varm.

Inte undra på att han sålt 13 miljoner skivor.

Sen råkade vi hamna på ett hotell vid Götaplatsen. Där förekom ett vist omskrivit bröllopsfest. Bill Gate var visst där. Synd att man inte kunde få prata med honom.

Hade haft en del frågor att ställa???

Men besviken över att inte fick komma till Trägårn.
Thomas2... Jag håller med dig, vi var tydligen på samma föreställning. Första gången jag äter mat inomhus å som skall föreställa restaurang, att man har ytterkläder på sig. Man behövde inte lägga stor energi på att tugga maten, det skötte sig själv som man skakade tänder,,,,
Sen frågar man sig ifall arrangören är helt nollställd på vilka hjälpmedel det finns att värma upp stora lokaler med. Det finns ju stora varmluftsaggregat som man värmer med gasol. Hade värmen varit bättre så hade det varit varmare applåder för Christers suveräna sjungande,, Jag fick ju höra denna fantastiska baryton stämma sjunga Old Man River...betalade en hel del av det andra för mig.....
misko

Håller med dig,denna otroliga stämma som Christer har. Old Man River fick mig att rysa.

Som plåster på såren var ju Arvingarna där åxo och spelade efteråt.

Dom går inte av för hackor dom hellre!!

Men vilken jä... mat!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem