Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Tandvårdspriser

Tandvårdspriser

Var hos tandläkaren idag Eller rättare sagt tandhygenisten

Skulle inte tandvården bli billigare eller har jag fel

Kostnad för 25min inte så aktiv behandling 880:- = 2112 skattade kronor i timmen

Nästan stöld är vad jag tycker Vad tycke ni här på IS ??

Vad har ni för erfarenheter av priser i övriga Sverige Priset jag angav är
ifrån Tandvårdsgruppen i Helsingborg
MVH Jinsson
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Håller på med "helrenovering" och enligt kostnads förslaget går det på 25.000:- Hade ju faktiskt hoppas på att reformen skulle göra det billigare men det ser inte så ut,än i alla fall.30-45min=2000:- tar de hos Folktandvården i Eskilstuna-Södermanland.
Fy va dyrt , det är väl ungefär samma priser här i Trollhättan .
Det där me att det skulle bli billigare har ju med åldern att göra för mig som är 43 år blir det tre hundra kronor vart annat år som staten står för me andra ord så kan det kvitta det är bara slöseri me pengar , det senaste som jag har hört är just att tandläkar reformen inte har blivit nån hit för för den störts gruppen är det ju fortfarande dyrt plus att det är ett himla jobb me det .

Nu kan det hända att det är några fel i det jag har skrivit men det är på ett ungefär .

Jag ska ta o Googla lite efter mer info .
Här står det mesta om priserna och hur det fungerar .

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3116&a=776783
Annons
Tack Bea för din 'Googling',Men tyvärr ser det ut som om att jag hamnar i ett "glapp" i reformen,Men vad skall man göra?Man vill ju kunna le...Igen!

netpet@tele2.se
Det stämmer bra Bea!! Jag var hos min tandläkare på jobbet vet ni vad han sa? Jo han var tvungen att räkna alla tänder som inte var lagade +alla som var lagade!! Bara för att försäkringskassan krävde det. Då frågade jag är det inte bara att skicka in alla plåtarna då? Nej så lätt är det inte svarade han. dyrt blev det med det gick på 800kr för 10minuter bra betalt.
Ja det är ju helt knäppt , och som om det inte skulle räcka så räknar man inte me att hörn tänderna är inte dom viktigaste så för det får man ingen större ersättning och då tänker jag och säkert alla andra me att det är för guds skull dom man tuggar me !! Jag fattar inte hur dom tänker dessa politiker *suck*

Så det gäller verkligen att sköta om sina huggisar inget godis och ingen läsk , och vara mycke noga me att borsta och använda tandtråd tyvärr håller det ju inte i längden :(

>netpet< hur hamnar du helt utanför reformen ? nåt måste det väl finnas för dig med .
Jo en sak som är värd att lägga till vad det gäller olycksfalls försäkring så gäller det inte tänder för det måste man ha en särskild försäkring har märkt att många inte vet om det , tänder har tydligen inget me kroppen att göra *jösses*
Jag går till en privattandläkare på Karlavägen 48. De har bra priser tycker jag, mycket bättre än folktandvården!
"insomnia"
Nej tack till reklamen för * *ental, det var alldeles för långt bort.
Är det Polska priser där då?
I Norrtälje hos Roslagstandläkarna kostade hygenistbehandlingen 700:- minus de 150:- som FK betalade så jag fick betala 550:- det är en ökning från förra året med 218:- då samma behandling kostade 332:-.
Nog har det blivit dyrare men man är ju pensionär och anses av våra politiker inom båda blocken som välbärgade, improduktiva "köttberg" och bara gnäller och kostar pengar och är till besvär, ett störande inslag i en politikers vardag.
Om man inte har några tänder kvar så kan man inte intaga så stor mängd föda att man överlever och då har ju den poltiska nomenklaturan nått sitt mål att minska utgifterna för äldrevård, inga äldre kvar=inget behov av vård.
Politiker tycks ju aldrig bli vare sig gamla eller sjuka och behöva vård.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem