Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Word 2007 problem

Word 2007 problem

Hejsan.

Söker efter någon som kan hjälpa mig med ett problem som inte verkar vara lättlöst.

När jag startar mitt word så blinkar markören mitt på sidan och inte uppe till vänster som den borde.

När jag börjar att skriva så börjar den att skriva till vänster mitt på sidan ung. 12 cm ner....

Enda sättet jag kan skriva på ett riktigt sätt är om jag öppnar ett dokument som är skrivet som det ska och jag raderar allt och skriver i det befintliga dokumentet.

Hoppas jag förklarat så någon förstår vad jag men ar och jag hoppas mest på att någon kan hjälpa mig med detta problem.

Jag ska till Arbetsförmedlingen på Måndag och då vill jag ha alla mina papper klara för besöket (arbetslös) men om mitt Word kluddar så är det inte så lätt

Mvh Mattias
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej igen... Svara själv eftersom jag fick hjälp på annat håll precis.

http://support.microsoft.com/kb/921541

Sidan som hjälpte mig och det som hjälper är att ta bort word-data registernyckeln. Glöm inte att spara den bara IFALL det inte hjälper.

Allt står på denna sida som jag länkade till.

Tänkte att jag kunde visa var jag fick hjälp ifrån iallafall.

Mvh Mattias
zactell , tack för att du delade med dig av ditt problem och lösning.
hoppas att det sen går bra på arbetsförmedlingen.

vh göcke
Hej igen.

Nu har Word flippat ur igen och nu är jag tillbaka i ruta ett

Jag satt uppe inatt och avinstallerade hela office paketet och installerade om det igen.

Sen stängde jag datorn och nu har jag startat igen, startade Word och nu är felet tillbaka igen.

Kan inte fatta vad det är som är fel här.

När jag börjar skriva nu så utgår den från mitten på pappret (som innan) fast denna gången skriver den en bit neråt och sen fyller den på uppåt också...

Jag filmade lite för att ni ska kunna se vad jag menar. Jag har minskat storleken på "pappret" för att ni ska kunna se helheten lättare.
http://www.youtube.com/watch?v=Cu7RKIr6vJU

Tar tacksamt emot hjälp på mitt underliga wordproblem.

Mvh Mattias
Annons
Hej Mattias.
Jag vet inte om detta är till någon hjälp men du kan ju testa
Klicka på Office-knappen uppe i vänstra hörnet
Klicka på Word option längst ner i fönstret
Klicka på Resurser längst ner i vänstra fältet
Där får du upp ett antal val du kan göra och då
har du på andra raden ett val Kör Microsoft Office diagnostik
som används för att diagnosticera och reparera problem
med ditt Officeprogram

vh Hans
hejsan. detta löser inte ditt problem men kan du inte testa med Open Office? det är ju gratis å använda med. själv har jag Office 2000 å det funkar galant till vista.
Zactel
Du vet väl att man kan installera Open Office Manuellt och då endast välja programmet "Write" som det heter i Open Office.
då slipper Du det ganska betungande programpaketet. Om nu de övriga programmen i Ms Office fungerar förstås.
Mvh
Ozzy
Hejsan.

Jag kör en felsök just nu och jag hoppas på att problemet ska lösas.

Ska även kolla på Open Office och se om det kan vara ett alternativ

Mattias
zactell
Kanske dum fråga....men har du kollat i verktygsraden "vänsterjustera" samt "spalter"
hälsn/alandia
Hej.

Jag har kollat båda två nu och inget hjälper

Eftersom jag avinstallerade alltihop och installerade om igen så borde det väl för bövelen bli "normalt" igen ?

Får snart krupp på det

Mattias
Hehe.... Jag har frågat på ett annat forum och det verkar som om jag själv orsakat detta "problem".

Jag vände mig till ett forum i USA för att se om det kunde vara till någon nytta

Så här skulle jag göra för att rätta mitt fel iallafall:

Välj sidlayout fliken, Välj dialogrutan Utskriftsformat, Välj Layout fliken, Under sida och Lodrät Justering så hade jag "Centrera" men det ska vara "överkant"....

Jag som var en klantskalle då


Jag tackar igen för hjälpen jag fått (fast det inte hjälpte denna gången) och jag uppskattar verkligen att ni försöker hjälpa mig.

Mvh Mattias

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem