Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan man spara streamad film?

Kan man spara streamad film?

Frågan är som i rubriken. Kan man och hur går man i så fall tillväga om man vill spara en fil som är streamad. Behövs något särskilt program?
Antal svar på detta inlägg: 7
Vet inte om man kan det, men streamad musik går bra om du har ett program som heter polderbits. Den kan du hämta på www.polderbits.com, och är jätteenkel att använda.
Kolla på "magix.com". Dom har en del program för att redigera musik och film.
Eftersom det finns för musik borde det finnas för film åxå.
Frågan är bara vad ett sådant program kan heta.
Annons
Med Quicktime Pro finns möjligheten att spara streamad film enligt vad jag har läst. Har inte provat själv ännu eftersom jag sitter med modemuppkoppling så är man inte så intresserad av dessa filmer.
Jag har Magix cleaningLab på datorn och man kan spela in allt som låter. Det finns även Magix movies, tror ja det heter, och är till för att spela in från video till dvd. Skulle tro att det går att spela in allt som her med film att göra. Det ska nog gå att prova programmet gratis en viss tid.
Det finns en hel uppsjö med program för att spara stremad video. Använd google(som jag göra) så hittar du ditt svar. eller iof ganska många av dem minst 478st. :)
...jo jag brukar väl också använda google, men då jag inte riktigt hittade vad jag sökte i det stora urvalet så vände jag mig hit för att se om någon hade något vettigt att komma med... Det fanns ju ett par stycken som hade det...
Tack till er!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem