Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

4 böter på 10 minuter

4 böter på 10 minuter

Tror ni detta är sant. Undrar om Lilla Edet har parkeringsvakter. Det är ju en liten by utanför Göteborg.

Fick fyra böter på tio minuter
Besöket i Lilla Edet blev dyrt för mannen. Inom loppet av tio minuter fick han fyra parkeringsböter.
Mannen var i Lilla Edet med sin fru för att handla på systembolaget. Han fick en dålig start på besöket, och sedan blev det bara värre, rapporterar ttela.se.

När...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

För 10 år sedan hade jag en gammal Golf. Den passade på att strejka i Landskrona och nalturligtvis var där parkeringsförbud. Detta hände mitt i natten, ingenstans att ringa och bara mobil med kontantkort. Så jag skrev en lapp, lade i ett kuvert och tejpade fast det på bilrutan. (hade alltid penna, papper och kuvert i handskfacket). Nästa dag ringde jag till gatukontoret framåt förmiddagen, frågade om bilen fick stå kvar tills jag ordnat hjälp med att få bort den. Inga problem, fast den fick stå där även nästa dag, innan jag fick hjälp.
Jag har haft tur, även där jag bor nu. Det var bra med snö, och ca 10 grader kallt här och bilen stod på fel sida. Jag skulle flytta den, innan p-förbudet började gälla kl. 9 på morgonen. Tyvärr hade chokewiren frusit, så jag fick inte igång eländet. Det var bara att låta den stå, gå in och ringa och tala om som det var. Då fick jag besked att det inte var någon risk den dagen, eftersom det var ganska många som hade problem med att flytta bilarna, så de hann inte med att lappa dem helt enkelt.
Tydligen är det likadant fortfarande, för så fort det blir snö här, blir det inga böter, mer än på de stora gatorna.
Jag tycker de är ovanligt resonabla här, åtminstone kommunens p-vakter. Men Car-park, som har hand om de stora parkeringsplatserna är omöjliga att ha att göra med. Jag flög på böter på en sådan plats, eftersom tiden gått ut EN minut tidigare. Visst tog det tid och visst var det jobbigt, men jag fick rätt i tingsrätten. De SKA inte lappa bilarna förrän efter 5 minuter. Men visst försöker de, och jag misstänker att de får provision på antalet böter de skriver ut. Det är en av anledningarna till att jag undviker p-platser, som Car-Park har hand om.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem