Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Julhandeln

Julhandeln

Så här års brukar det vara svart i affärerna,men i går var det nästan tomt i dom affärerna.

Handlarna håller på att få panik! Julen är ju deras stora inkomstkälla. Många handlare står och faller med julhandeln.

Det borde ju slås nytt rekord i julhandeln, för Sveriges arbetare har ju fått " Stora skattelättnader", allt enligt vissa politiker.

Jag har dock inte sett till någon skattelättnad. Nästa år blir det i stället högre skatt ,på villor,genom högre taxeringsvärde.

Så jag kan nog inte hjälpa "Julhandeln" så värst mycket.

Men en och annan julklapp köper jag till barnbarnen.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Det är ju skrämmande vilken utveckling vi går emot!!

Jag tror nog Göcke känner till detta.
Varför inte vänta till mellandagsrean å handla julklappar till dom vuxna. Det kan vara svårt å förklara för barnen men vi vuxna kan ju tjäna en hacka på å göra på detta viset. julen handlar väl om gemenskap å god mat å inte matriella ting. skänk hellre en slant till dom bättre behövande.
jigsaw

Bra tanke! Men då går handlarna i konkurs! Föresten,rean har ju redan börjat för att få fart på julhandeln.
Annons
http://www.va.se/nyheter/2008/11/13/julhandeln-mot-nytt-rekord/ å så gnäller folk att dom har ont om pengar! Detta är ju siffror som knappt är greppbara. men det är klart det finns ju dom som sitter med ett x antal 100000 i månaden. NÄ vi vanliga dödliga får upp till kamp mot överheten. samla all hundskit ni kan å släng på riksdagshuset eller kungahuset eller va som helst. Kan fransmännen så kan vi.
jigsaw!

Du uppmanar till revolution.

Tror du att det blir bättre då. Knappast.
Då kommer det riktiga dårar till makten.

Vår statsminister har 130.000:-/mån.

Hans underlydande har mer. Bara det verkar sjukt. Minst sagt.

Jag vill uppmana alla till att köpa så många idiotiska julklappar ni orkar.
Annars får jag ingen pension. Var snälla. Tänk på oss gamla.
Kommer ni i håg dessa ord?

Går det bra för Volvo,så går det bra för Sverige!

Det tycks stämma! Någon sa i tv i kväll. Var beredda på en vargavinter.

Undra hur länge den vara?
får jag mer i lönekuvertet för att alla har spenderarbyxorna på sig? Knappast. Men visst köp en massa meningslösa klappar som ingen jä... e nöjd me iallafall så alla dom rika kan få mer. håll i gång sverige med å konsumera bara. Det går åt h-e iallafall.
Jigsaw, det var väl ändå lite väl pessimistiskt, du verkar att ha gett upp!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem