Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag niger och tackar

Jag niger och tackar

för uppvaktningen IS!
70 år! Så fort tiden går, jag känner mig fortfarande som 69!!
Hälsningar till Er alla från ett grått och snöblaskigt Leksand.
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Nu får det vara slut på detta larvet med att gratulera alla dårar som fyller år. Det är ju löjeväckande. Det är verkligen klass på detta Forum. Ha.ha!
Man blir helt förstummad av denna brist på samtalsämne. Det är som en kräftskiva utan alkohol. Den blir innehållslös och tyst. Jag var på en sådan fest. En gång aldrig mer. Ha,ha!

En fest utan alkohol. Den finns inte i min tankevärd. Vad är det för fest då??
tankevärd=tankevärld
Leiake!

Ha,Ha

Om ett år fyller du 70,då kommer du att säga!!

Mig gratta ingen!!!

Va då ? Samtalsämne,jag håller ju låda jämt!!
Annons
Thomas2!

Jag kan tänka mig en vecka i Hamburg med dig utan alkohol. Faktiskt.
Du verkar vara social till max.

Jag såg att du hade krymt ditt foto från Hamburg som du skickade mig. Den har du lagt i din profil. Bra gjort. Du verkar handikappad ibland. Du skojar med oss. Men du är verkligen en tillgång på ett Forum. Tro mig!!

Du ser verkligen trevlig ut. Helt klart. Såvida du inte skickat in ett foto på din
bror. Ha,ha!
Tack alla för att Ni hörde av Er !
Du får gärna tycka att detta är larv Leiake. Men jag tycker det är mycket trevligt både att få och ge hälsningar till IS-are i olika delar av landet.
Så låt bli att läsa när Du ser någon fylla år och bli uppmärksammad. Ta ett korsord och sätt Dig "kuckelura" för Dig själv istället!
Håller med dig Estrid, i min familj gratuleras allt, födelsedgar, namnsdagar, jubileum, skolavslutningar och allt annat som gör ett litet avbrott i vardagen, så varför klaga på detta på IS, vill man gratulera så gör man det, om inte så är det bara att låta bli, men klaga inte på oss för vi har en annan uppfattning, det är ju vårt eget val
Estrid!

Jag skrev detta inlägg för att retas lite. Jag såg att du grattades av 18 st.
När jag fyllde 69 år blev jag bara grattad av 16 st.

Jag blev antagligen avundssjuk. Då kan man reagera lite konstigt. Men nu har jag hämtat mig rent psykiskt.

Ber givetvis om ursäkt om jag skojade till det så att jag blev missuppfattad.
Jag tycker det är en strålande ide att IS gratulera sina medlemmar.

Fortsätt med era "grattis". Det finns ju gott om plats på Forumet.

Hmmphf! Undrar bara om det Du skriver är sant!
Du är ju "lite annars" som man säger i Norrland, så man vet ju inte egentligen................!!!!!!
Men då fortsätter vi med "grattandet"!
Och Du, Du kan ju strunta i att läsa kommande grattishälsningar, så slipper Du må dåligt!
Jag gillar Dig i alla fall vad Du än tycker!
Estrid, "nalta eljest" kan man också säga!
/Maud
Jag förstår inte "nalta eljest", är det en dialekt eller ett språkbruk i Umeå/Norrland?
Jag ä ä "jämtstorscha" om Du vejt va dä ä!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem