Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

K750i vill inte ansluta till dator

K750i vill inte ansluta till dator

Tja!

Har ett litet problem. Har precis börjat använda en Sony Ericsson k750i då min samsung gick i sönder. Vill uppdatera telefonens mjukvara men också ladda över nåra bilder men mobilen vägrar att ansluta till datorn.

Hade en gång i tiden en W300i och där funkade det hur bra som hellst, när man stoppade in sladden till mobilen kom menyn där man kunde välja telefonläge eller filöverföring (?) upp direkt. På den k750i händer ingeting, har testat på två datorer.

Det som inträffade när man anslut mobilen första gången till datorn var att windows ville installera en massa drivrutiner. Jag laddade hem k750i drivrutinerna från SEs hemsida. Windows accepterar alla tills den säger att enheten är redo för att användas, men vadå? Jag får inte upp en meny på mobilen och den dyker inte upp på utforska. Har startat om datorn och har installerat SEs Pc suite på båda datorerna men vad hjälper det, inget. Pc suiten fattar att en telefon ansluts men kan inte ansluta till enheten eftersom man måste välja telefonläge i menyn som inte jag får upp.

Har kollat bland mobilens inställningar och hittar inget om usb anslutningar. Är det nått jag missat eller är det fel på mobilen?? Mobilen funkar hur bra som hellst för övrigt, kontakten funkar hur bra som hellst för headset och laddare. Har testat olika kablar också men hjälper inte. När mobilen ansluts till datorn säger det klonk och "laddar" kommer upp, men inte nån meny...

Nån som e Sony Ericsson expert?
Antal svar på detta inlägg: 9
Kan tilläggas att om jag har minneskort inuti telefonen så dyker endast den upp i utforska.
Den kan krocka med någon annan enhet. Om Du har en extern hdd eller dyl. prova att byta enhetsbeteckning på dem.
Hej mantacka,

JO ja har en extern hdd och kopplade ut den och testade och ändrade även att byta enhetsbeteckning men tråkigt nog vill den inte ansluta korrekt.
Annons
Micke , har du provat via blåtand
Göcke: nej det har jag inte. Ingen av datorerna hemma har blåtand. Det går tydligen att synkronisera över IR också men vem har det?
alla bärbara brukar ha IR,
ok har bara stationära hemma...
men har svårt att se hur det kan fungera att uppdatera mjukvaran på en telefon över IR. Behövs inte mjukvaran för att IR ska fungera?

Grejen är den är att jag vill uppdatera från k750i´s mjukvara till den som finns i w800i. Typ den enda skillnaden är att man får en bättre musikspelare om man uppdaterar till w800i´ns mjukvara. Då behöver jag datorkabel enligt instruktioner.

(se: http://www.k750tillw800.sajt.org/ )
SonyEricsson rekomenderar tredjeparts programet MyPhoneExplorer
[http://www.softpedia.com/progDownload/MyPhoneExplorer-Download
-26177.html] ..
Tack Göcke. Grymt program, den hittade telefonminnet konstigt nog.

Tyvärr funkar det inte att uppdatara mjukvaran men kul att det funka att föra över lite bilder utan att manuellt hålla på att flytta i telefonen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem