Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Dodge Viper

Dodge Viper

Är det nån som vet nåt om att det lär vara en Lastbils motor,Vipern är baserad på?
Antal svar på detta inlägg: 6
" The centerpiece of the car was its engine. It was based on the Chrysler LA design, which was a truck engine. The original configuration made it too heavy for sports car use, so Lamborghini, then owned by Chrysler Corporation, revamped Dodge's cast-iron block V10 for the Viper by recasting the block and head in aluminum alloy. Some within Chrysler felt the pushrod two-valve design, while adequate for the truck application, was unsuitable for a performance car and suggested a more comprehensive redesign which would have included four valves per cylinder. Chrysler, however, was uncertain about the Viper's production costs and sales potential and so declined to provide the budget for the modification."

Jo, visst är Viperns motor baserad på en lastbilsmotor, men kollade för säkerhets skull upp fakta.
Wikipedia rules !

http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_Viper
Breeze-Ett till dig och din research.
netpet , de lär ju ha gjort en MC med samma motor,
den skulle jag vilja ha
Annons
Stämmer bra det,har sett en bild på den,ingen skönhet precis,men med en "teoretisk" hastighet på 600km/tim...Håll i hatten.....
hahaha den skulle man ha på dragstripen, den måste ju ligga som slickad på asfalten
I mitt fall så skulle det nog bli jag som låg på asfalten.(FxN,det vart en vits)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem