Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Allt mellan himmel och jord.

Allt mellan himmel och jord.

Startar denna tråd för att kunna diskutera allt utan att bli modererad (inte illa ment, Göcke)

Börjar med Julen då:
JAg för min del är Spyfärdig över handlarnas profithunger och julens bortglömda budskap.Bara krämeri.

Men som vanligt faller man in i hysterin och handlar dyra klappar till barnen.
Köper massor med mat som bara "måste" finnas på Julbordet.

HO ho ho...hela vägen till banken.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Wow, det gick fort med inlägg här.
Tycker du gör ett bra jobb som Moderator Göcke.
Håller dig cool och saklig även när du blir påhoppad.
Viss styrning kan nu behövas ibland, bara det inte går över i Cencur.

Det där med att hjälpa kan vara knepigt.I Malmö stad fick stadsmissionen besök av herrar från hälsovårdsmyndigheten här om året.De sa att köket var undermåligt att laga mat till så många personer.(mest soppa antar jag). Var god bygg om eller stäng. Kostnad 1 miljon. Det är en summa som är ganska svår för stadsmissionens hjälpare att hantera.
Resultatet blev att de hemlösa och utslagna blev av med en värmestuga och vattenhål.
Jag tror nog att de var beredda att ta risken att äta mat från det köket.Tydligen är MacDonalds Soptunnor bättre lämpad föda för dessa individer.Enligt Miljö och hälsomyndigheter.

Jag igen, kom på en grej till jag funderat över.
Sorry jag tar plats men jag skall va tyst ett tag sen

Där jag går och handlar mat står allt som oftast hemlösa eller utslagna och tigger ett par kronor.
De står vid ingången och tigger tystlåtet med ynklig röst.
-ursäkta, har du ett par kronor att undvara.

Det stör mig verkligen,jag retar mig å att de står där och pockar på min uppmärksamhet.Så fort jag kommer till affären och ser dem tänker jag. Ånej, inte de igen.

Men varför stör det mig började jag att tänka, varför blir jag så arg på dem.Jag ser mig som en god mäniska.
Är det kanske så enkelt att de tvingar mig att inse att de faktiskt finns.
Jag kan inte blunda för dem när jag går förbi.
De tvingar mig att dra huvudet upp ur sanden.
Tack Janne, cencur idkar vi hellst inte, men vi har rätten att ta bort saker som anses ej höra hemma här på forumet. Men som sagts tidigare så är vi alla ett just släckte här på IS.
Jag har en ganska lugn närvaro här på IS och lärorik.
Det som har gjort mig brydd ibland är att jag inte vet om det är en av alla yngre eller deras mormor eller farmor som skriver här på forumet. eller någon av de vuxenelever som jag tippsat sidan till. Så det är spännande många gånger.

Ja det är tråkigt när regelverket kan själpa hela lasset.
Var närvarande när en lokal korvgubbe hamnade i samma sitts
det var 2dm för lågt i tak så han fick bomma igen och MacD kom istället med pompa och ståt. men de har ju resurser så man kan ju inte säga så mycket om det. Kanske att man skulle ha önskat att den lokala korvubben hade fått hoppa in i franchis kjedjan.
Men det har jag inga uppgifter på.

Sprang föresten på en svart skugga med vitt garnityr i ögonhöjd en tidig morgon utanför Stockholms C , det var en otroligt mörkhyad Afrikan som hade blivit bestulen på allt han ägde.
Han syntes knapt i morgonmörkret. Han hade kommit med tåget
och blivit rånad direkt när han kom ut på gatan, livrädd som han var så hade han gömt sig i mörkret och stått där och frusit häcken av sig , det var ca 8 minusgrader och han hade sommarkläder. Jag lyckades få honom att följa med mig till frälsningsarmen i City och kvarta in honom där.
De gör ett fantastiskt jobb dessa " soldater ".

Annons
Prova detta:

Pepparkakor med blåmögelost och rumstempererad vinglögg till.
Ett gott glas Rödvin funkar också.

Himmelskt!!!!
God Jul och Gott Nytt År.
Ta Er Nu En StyrkeTår.
Ty Av Sprit Blir Man Stark.
Starkare Än Man Blir Av Knark.
Ack Söta Safter Läska Min Tunga.
Som Bellman Brukade Sjunga.

Jag har legat med feber i flera dar.
Ha en God Jul och Ett Gott Nytt År på er allihopa.
Angående katastrofen.

Tänk om folk kunde ställa upp lika mycket när det gäller krig. Tänk på att det är miljoner och åter miljoner mäniskor som blir slaktade, hela tiden, året runt. När man önskar fred på jorden betraktas det ofta som något flummigt. Det finns inte en chans att man blir tagen på allvar om man pratar om fred.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem