Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Undrar

Undrar

Finns det något modem eller liknande som gör att man inte behöver bredbandskabel.
Nya bärbara har ju inbyggt sådant.
Tacksam för tipps.
(har en stationär dator)
Antal svar på detta inlägg: 7
chrille2!

Du menar Ethernetkabel och vill övergå till trådlöst. Har du en stationär dator så behöver du inte stöka till det. Köp en stor digital skärm i stället.

Du kan ju knappast bära med dig en stationär dator.

Köp ingen bärbar. Om du inte är på språng. Värdelöst.

Jag hade 2 bärbara. Men jag fick lurat min granne att köpa en till sina barnbarn. Nu har jag en kvar i reserv. Ha,ha!!

Bärbar är "skit". Tro mig.
Du menar en usb sticka?
Kolla på www.kjell.com

Kostar ungefär ca 300:-.
USB-Sticka? Ger det snabbare internet? Eller blir det långsamt?

Funkar det på min dator från 2004?
Annons
Trådlöst är långsammare än direktkabel en del Mb försvinner ut i cyberspace.
En modern bärbar dator har lika bra kapacitet som en stationär.
Chrille2. Nu börjar besserwissarna sjunga igen. Dom tror att alla skall fatta direkt det här med inbyggda/externa, USB-nätverkskort/ Vad leiake menar med att köpa en stor digitalskärm ?? Inte kan man springa runt med en sådan heller.
Vad jag förstår vill chrille2 ha trådlös förbindelse mellan modem och sin bärbara.
Ja chrille2, det finns modem/router att köpa med en eller flere antenner på, som skickar signalen till din stationära från modemet, och om du fixar ett internt nätverkskort med reciever/(signalmottagare) eller en liknande antenn med som du kan sätta in i en USB-port.
Kolla Nr 16 av "PC-tidningen" / 20-sidigt tema.... allt om nätverk. mycket läsvärt!!
alandia!

Har du datorn med dig när du är ute och rider. Är inte det jobbigt. ???

Jag tycker inte om bärbara trådlösa datorer. Men många har ju nytta av sådana i sitt arbete. Om man reser mycket kollektivt så är det ju bra.

Men sitta och hänga i soffan med denna varma klump i knät.
leiake!
jag blir mållös. trodde du skulle bli gramse. Du e rolig du. klart jag har en PC-stationär i sadelväskan. bra att ha ifall man plötsligt skall kolla på IS, mitt i ödemarken

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem