Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

10 goda råd förhindrar musarm

10 goda råd förhindrar musarm

Vill tipsa om denna sidan
[http://www.contour-design.com/Default.aspx?ID=559] .
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Musarm? Tennisarm har jag hört! men? Jag känner inget av musarm,därimot pekfingret! Jag skriver med höger peckfinger så den börja blir öm!!
Vi män som inte har en mus då?
Tack för tipset Göcke, kan nog vara bra för många av oss att följa dom!
Annons
Thomas2!

Musarm är värre än tennisarm. Jag har nämligen haft båda men lyckligtvis inte samtidigt.

Jag löste mitt problem först genom att köpa en massa hjälpmedel för stora pengar. Hjälpte så där. Inget jag rekommenderar.

Men då kom jag på en helt gratis grej. Prova att styra musen med vänster hand ena veckan och med hö. nästa vecka. Det funkar "görbra"!!!
Leiake, vad händer om man får två mushänder om man följer ditt råd då?
Hur gör man gjort 2,an på toa tex?

Det är nog bättre att slita ut bara en hand så man har den andra i reserv, tror jag.
patrikke , leiakes tips är bra för att hjälpa till att skadan inte blir värre i den arm som man känner att problemt börjar att komma i.
Jag har då inga problem med Musarm,men jag är öm i mitt högra pekfinger,har fått ta på mig fingerborre som skydd!
Alla tips som kan förebygga en skada är bra. Tack för tipset , göcke
Tack för detta Göcke. Ska lägga ner lite energi på detta å förebygga skador.
Jag har sedan ett par år en Logical cordless trackman-mus som har kulan på ovansidan och som då styrs med pek- eller långfingret. Själva musen står alltså stilla. Detta har gjort att jag inte haft den minsta känning av min musarm, som ju inte alls var kul att dras med. Sedan jag (snabbt) vande mig med den musen vill jag inte heller byta tillbaka. Rekommenderas verkligen!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem