Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Kronofogden

Kronofogden

Jag har massa gamla skulder hos bl a kronofogden, och nu efter att ha haft sjukersättning ca7-8 år ska dom börja dra pengar av den, jag har endast bas sjukersättning, och dom ska dra nästan hälften av vad jag har kvar efter hyran och räkningarna, min sjukdom är socialfobi med panikångerst och käkar regelbundet dyra mediciner mot det.
Jag är i stort behov av bil för att inte låsa in mig i min lilla etta igen.
Efter fogden har dragit det dom ska så kommer jag varken ha råd att lösa ut mina mediciner eller behålla bilen, alltså vill dom att jag ska låsa in mig från omvärlden eller det bästa och billigaste för staten ta livet av mig, det känns bara som man är en stor belastning för samhället.
Någon som har förslag eller lösning?
Mvh trött på allt
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Rätt Okay,Även om jag är Singel,Ensam och Smått Olycklig.Det värsta just nu är nog det med Ensamheten,sitter mest och "glor" på Internet och där www.rockforum.se där jag gör inlägg om Rockmusik och annat,är uppe i 246 inlägg på cirka 1 månad.Tur att det stället finns förutom 'Internetstart'.Det gör att jag slipper vara helt ensam,jag menar att jag i alla fall har några att "prata" och dela erfarenheter med,samt några att bry mej om,det hjälper en hel del faktiskt.
Du har ju i alla fall lite tur i oturen,menar,du har ju en kvinna att tala och dela din tid med,så är inte fallet för mej.
Hoppas att "tungsinnet" släpper för dej och att solen åter skiner i ditt liv!

MVH:Peder'netpet'Pettersson i Eskilstuna.

albin1967. Ta kontakt med konsumentrådgivningen i din kommun. Dom finns där för att hjälpa såna som du. Dom kan hjälpa dig med ev skuldsanering. Det kostar inte ett öre mer än dina besök där. Sen är det så att statsskulder ex skatt o dyl preskriberas efter ett visst antal år och behöver efter denna tiden ej betalas tillbaka. Men det berättar säkert konsumentrådgivaren för dig när du tar kontakt med henne. Dom är väldigt duktiga och pålästa på det dom gör.
Lycka till!
Hej babo43
Du skriver: att statsskulder ex skatt o dyl preskriberas efter ett visst antal år och behöver efter denna tiden ej betalas tillbaka.

Hur många år är i så fall preskribitions tiden,jag fick i juli efter det att "Kronolle" fått ökade befogenheter för just indrivning av statsskulder,räkningar på över tio år gamla skulder,jag tror att det är så att det där med att "behöver efter denna tiden ej betalas tillbaka" är borttaget nu,tyvärr......

MVH:Peder'netpet'Pettersson i Eskilstuna.
Annons
Hej Netpet + övriga på forumet!
Vad gäller avskrivning av statliga skulder så har det varit fem år vad gäller skatt o moms o dyl, om samma gäller idag är jag osäker på men det vet ju KF el Skatteverket, Är själv "aktiv" i samma sväng införsel och kravbrev från alla håll, Tungt men på nåt vis blir det ändå en vana,tråkigast när barnen "drabbas" då man kanske ej kan göra alla saker som klasspolarna gör typ fjäll o badsemestrar osv osv.
Albin!! det finns en rikstäckande förening som jag tror heter/kallas Fattiga Riddare kolla detta dom kanske kan ge råd o stöd.
Kämpa på vänner,det kommer bättre dagar!!!
Ha det bäst önskar XM1/Kenneth

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem