Man börjar ju ana vart man är på väg. Så denna nyhet tog mig lite extra.
Att man kan dö på ett servicehus är ju inget nytt. Det dör väl minst 100 personer/veckan på sådana hemska ställen. Där finns bara en ingång.Ingen utgång.
Men att det kan gå så lång tid innan detta uppmärksammas. Nu var ju denna kvinna inte som hos skulle.
Men det stämmer inte. Var åt hon. Vem köpte mat. ???
Hon måste ju haft kontakt med någon doktor. Han är tydligen lika"ding"som sin patient.
Nu vet jag att det finns nödsignal i varje rum. Men det går inte att trycka på den om man död. Av viss skäl.
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag läste detta i går! SKANDAL är rätta ordet! Detta ska väl inte hända på ett servicehus!
Intern utredning!? Tar ingen något ansvar längre?? Dom jobba väl inte gratis`
Jag tror att jag vill Dö hemma!!!
Intern utredning!? Tar ingen något ansvar längre?? Dom jobba väl inte gratis`
Jag tror att jag vill Dö hemma!!!
Thomas2!
Du kan väl skilja på servicelägenhet och särskilt boende.
Det finns ju folk som bor i hyreslägenheter. Men ingen klagar förrän att det luktar apa i trappuppgången. Undra om sådant kan hända i Kina.
Jag tror jag föredrar särskilt gruppboende. Då kollar dom om du lever en särskild vända på natten. Låter vettigt.
Du kan väl skilja på servicelägenhet och särskilt boende.
Det finns ju folk som bor i hyreslägenheter. Men ingen klagar förrän att det luktar apa i trappuppgången. Undra om sådant kan hända i Kina.
Jag tror jag föredrar särskilt gruppboende. Då kollar dom om du lever en särskild vända på natten. Låter vettigt.
Annons
leiake
Denna förhoppnpng kan du glömma. Gruppboende är inte bättre än på andra ställe. På vissa håll!!
Skiter dom att titta till dom gamla,så ligger man där.
Detta hemska hände 8 mil i från där jag nu bor,
Hoppas inte "SMITTAN" sprider sig norrut.
Denna förhoppnpng kan du glömma. Gruppboende är inte bättre än på andra ställe. På vissa håll!!
Skiter dom att titta till dom gamla,så ligger man där.
Detta hemska hände 8 mil i från där jag nu bor,
Hoppas inte "SMITTAN" sprider sig norrut.
Blekinges sjukhus, socialkontor mm mm är usla.
Efter egen erfarenhet VET jag.
Efter egen erfarenhet VET jag.
Sida:
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem