Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Natten innan Lucia

Natten innan Lucia

Hoppas det blir ett riktigt skitväder i mogonkväll o natt så att ungdomarna och framförallt ungarna håller sig hemma eller på de ungdomsgårdar som har lussevaka så att de kan ha en trevlig lucia istället för att ligga i fyllecell. För att tro att föräldrarna har koll på var de gör eller är verkar va en utopi. Det är ju samma visa varje år. Och dom vuxna som ordnar dricka till dem borde få mycket hårdare straff Och man önskar att ngn med ansvar fanns utanför bolaget och kollade.
Antal svar på detta inlägg: 3
Nu e du lite avig tycker jag. Låt ungdomen leka rommen av sig i unga år så dom inte blir lika torra å tråkia som oss äldre. Vi fick ju inte supa å slåss å härja utan att vi fick en jävla lusing så huvet lossna på oss. Nä låt dom små liven känna av livet lite! Sen när dom sitter inburade för diverse ting så kom inte till oss som va med på den glada gamla tiden å gnäll! Väx upp förfan å ta lite ansvar era ävla snorgärsar!
rutan
Det är ruter i dig. Älskar du oxå Lars-Kristerz hehe.
Jag är orolig, eftersom det dels är Lucia-natt och dels att det är Hockey i Ejendals Arena. Hit kommer fem bussar med AIK-fans som brukar ställa till det rejält i vårt fina Leksand. Jag bor dessutom så centralt att jag inte kan undgå att höra vrålen (vare sig dom vunnit eller förlorat) och se deras framfart med förstörelse bl a.
Nu kan det ju bli så att det blir lugnt, men vi har ju egna ungdomar i byn också som bara "måste bli stupfulla" och "djävlas" med gamlingarna. Så sorligt att både se och höra.
jigsaw: Din sista mening: Väx upp förfan ........... det är ju just det det handlar om.
F ö älskar jag oxå Lars-Kristerz. Hörde i Radio Dalarna om vad de tror om fortsättningen m m.
Jag håller iaf alla tummar jag har i morgon!
haha Lars-Kristerz----- kolla gärna in på min hemsida! Tryck på mitt fina blåa nick så ser ni min profil å kan klicka er vidare till min lilla sida.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem