Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

3 G modem

3 G modem

Hallå,
Är det någon som vet hur man kopplar in ett modem på datorn, så den blir en trådlös router, till andra trådlösa datorer i ett privat nätverk hemma. Har prövat med ad-hoc men det går inte. Har vista home??
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

jocckas !

Det finns ingen i hela världen som vet vad du menar.

Men Göcke har säkert en lösning.
1. vilken router har du
2. vet du om du skall använda fast IP elle dynamisk ip mot din leverantör
3. kan du köra internet idag via kabel och genom modem/router kopplingen
4. vilken leverantör av bredband använder du dig av


ett enkelt förfarande att koppla upp en trådlös förbindelse är:
koppla först datorn via rj45-kabel till routern
se till att du kommer ut på internet.

alternativet till trådlöst är beroende på om du får administrera routern själv eller måste använda de färdiga inställningarna som finns.

Bredbandsbolaget tex kan levererar en egen lösning med egen wepnyckel osv.

får du administrera den själv . logga in via din webläsare med det rekomenderade ipnummret och aktivera trådlöst, till att börja med aktivera inga nycklar om ni är ovana användare. utan använd en öppen anslutning via det trådlösa
bara för att se om ni sen kan ansluta er via det trådlösa
koppla bort kabel till routern och starta det trådlösa nätverket i datorn och leta reda på er router och koppla upp er.

när ni ser att det fungerar så kommer nykelhistorien in , men det är en annan sak.

och ad-hoc skall du inte använda
Tack Göcke.

Men jag vill få till det med min dator så jag slipper köpa en router. har hört att det ska gå. jocckas
Annons
jocckas , menar du att du skall använda din dator som router och 3G pucken som koppling till internet
Göcke,det menar jag. jocckas.
vad har du för grejor sen i din burk. som vidare skall ge dig möjlighet att göra det trådlöst till de andra datorerna.
och vilket os kör du.

Det låter som lite overkill, när du kan köpa en belkin trådlös router för 300kr
som gör allt detta, bara ansluta 3Gmodemet och konfa,
Är du säker, alla man pratar med på typ, onoff,elgiganten siba,påstår att det inte går. Att man måste ha en som kan ge ut ifrån med en 3 G puck. kostar 1600 spänn.
förmodligen pratar de då om en liknande router
[www.infoferenda.com/webbshop/3g-data/routrar/3g-wlan-router-linksys-tel
enor.html]
eller denna för usbmodem
[www.infoferenda.com/webbshop/3g-data/routrar/dlink-dir-451.html]

m
itt pris var väl inte relevant, men en extern router och strömförbrukning är billigare i längden.

3 säljer denna modell Huawei D100 Router
ska testa en få se vad som händer, skriver ett svar så fort jag vet. Tack så länge jocckas.......

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem