Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Säkerhet på high i IE ?

Säkerhet på high i IE ?


Jag hörde just på BBC WORLD News att Microsoft varnat för en säkerhetsbrist i Internet Explorer. . Man föreslog att man tillsvidare skulle sätta säkerheten till " HIGH " i IE. . Hur gör man det ?

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

axe , det borde vara tvärs om , du borde kräva att de som vill sabba för andra hamnar på en säker anstalt istället
Jag tittade på mina uppdateringar.

Där fanns en den 11 December. Den heter KB890830. Den omnämnes hos
Microsoft i går. Är det den som det varnas för.

Borttagning av skadlig programvara. Detta verkar vara en gammal grej. Den omnämnes redan 2005 om ni Googlar på KB890830.

Kör Windows Update.
Möjligen kan man starta internet och gå in på verktyg-internetalternativ-säkerhet och där ändra till högt...

Mvh Harry
Annons

Ja jag gick in på verktyg-internetalt.-sekretess ( inte -säkerhet ) och ändrade till "hög". Men då kunde jag inte använda Win Live Hotmail längre.
Så då ändrade jag till " mellanhög " och då fungerade det igen att använda Hotmail. . Det är som vanligt att man får pröva än det ena än det andra tills det förhoppningsvis fungerar.
Använd en annan webbläsare så slipper ni fundera
En bra ide boax!
Ja ett smidigt sätt att undvika en massa problem

Jag tycker inte att det är något större fel med Internet Explorer.
Även med en annan webbläsare skulle det nog inte fungera om man inte tillåter cookies. . Så det har inget att göra med vilken webbläsare man använder. . Så vitt jag kan förstå är det så.

Här hittade jag en artikel angående " Serious security flaw found in IE " ( Allvarlig säkerhets risk funnen i IE ).

< http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7784908.stm >

Det var det jag hörde att man refererade till på BBC World News.
Tydligen föreslår man att man tillsvidare byter till en annan webbläsare.
Så jag får väl prova med tex. Firefox.
Man kan ju tycka vad man vill om sådana här artiklar.
Men att vi tillåter att risker exploateras i massmedia , gör inte våran säkerhet lättare att handskas med.

Att viruskyddens förespråkare lanserar den ene efter den andre av hål som hittas och tydligen med glatt hjärta just mot Microsoft.

istället för att skydda oss som de så säkert säger i reklamen att deras produkter kan göra, gör att man kan mistänka att det inte står så rätt till
i denna hanteringen.

Angående firefox så är den inte mer skyddad än andra webläsare för
flera olika atacker så invagga er inte i säkerhet. för det kan ge er en
taskig situation, den dagen det händer.

vad var det , 0,02% av alla websidor som smittade. (ca 10000 st)
det handlar alltså mer om dina surfvanor än något annat.
och då kan man ju undra vilka servrar de rullade på och vilken
säkerhet de har/hade.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem