Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hemlösa

Hemlösa

Jag har erfarit att mina inlägg i detta ärende har varit stötande för många medlemmar. Det var ju inte min avsikt. Ber om ursäkt.

Men det är lätt att bli missförstådd. Tro mig!!

Vad jag tänker på är dom som har kläderna dom går i. Mår pyton hela dygnet. Ligger i källare på stengolv. Om dom ber om hjälp att dö. Kan det vara så stötande att få sin begäran uppfylld. Icke för mig. Jag har sett dom
på nära håll. Mer vågar jag inte säga.

Ni tror att jag menar familjer med barn som har tillfälliga svårigheter med ekonomin och har svårt med hyran skall avlivas.

Hur kan ni tro något så dumt.??
Antal svar på detta inlägg: 8
du är en ärlig å rättssam(trots din bilförsäljar karriär) människa leiake tack för att du finns
Har du sett dom på nära håll, berätta leiake vi är nyfikna?
fjällkobonde!

Ha,ha!! Du är för Gooo!!
Annons
boax!

Hur kan du begära något sådant. Du har väl själv sett utslagna i din by.
Men du blundar väl då.!

Nu skall vi vara snälla. Jag vet att Hultafors gör tumstockar.

Den går jag inte på en gång till. Ha.ha!

Jag tycker du är mysig trots att du är elak ibland.
Faktum

har ni nånsin stött på en Faktum-försäljare??
Faktum = De hemlösas tidning)

Utanför butiken där jag handlar sitter alltid denne glade Faktum-säljare,
i ur och skur, i storm, i stekande hetta.

Alla som handlar på storköpet har hört hans dova stämma; "Faktum",

alltid ett leende, ett gott ord till alla som pratar med honom, även om dom inte köper någon tidning.

Ngn enstaka gång står en alkoholstinkande tjej där med en ölburk vid sidan om, henne ser man ner på.

Killen ca 50 år gammal skall, om han finns där imorgon, slippa sälja en tidning till mig, men väl så skall han få en slant att köpa lite julmat för.

Kanske han tidigare var ditt barns chef, med en bra uppsatt position i samhället? Kanske en skilsmässa gjorde honom till det han är idag.

Han satt i förrgår i stormen iförd skooteroverall modell äldre, men lika glad.

Sätt Er själva utanför storköpet i Er egen stad, och sälj Faktum.

Så inser ni den bisarra verkligheten i Dagens Välfärdssamhälle.

Att bara våga, att visa att man är på samhällets botten, bara det är en styrka!!


Njut av julefriden och skinkan!


Alberto

Alberto!

Jag börjar tycka om dina inlägg. Du är börjar bli riktigt snäll. Är det för att du skall få några julklappar.

För din kännedom så finns" Faktumsäljare" bara i Göteborg. Jag hade inlägg om detta.

Men som du säger. Stå och sälja denna tidning och visa att du har nått samhällets botten. Det är bra gjort. Men jag tycker det är lite pinsamt.
Jag vågar inte titta i ögonen på vedebörande. Och skulle jag köpa en tidning så heter jag nog" ernest."

Jag känner det pinsamt.
Här är en intressant läsning
http://www.nwt.se/mera/helg/article33670.ece

http://www.situati
onsthlm.se/
http://www.situationsthlm.se/ så heter tidningen som hemlösa i Stockholm ger ut. I Stockholms tunnelbanor är det många som bor och stanken är på sina håll vidrig. Ibland ger jag en hundring till någon som ser ut ha ha det svårt. Detta är verkligheten i vårt fina land.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem