Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Avgå Persson och Co

Avgå Persson och Co

Sverige fungerar någotsånär i den svenska vardagliga lunken. Ja,
bortsett från dålig åldringsvård, sjukvårdsköer, ökad kriminalitet
och annat smått och gott. Om detta behöver vi inte orda mer om just nu.

Vi svenska arbetare knegar på, betalar vår skatt och förlitar oss på att staten fungerar när det kör ihop sig - ytterst tveksamt är det om den modellen går att lita på läng...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Göcke, missförstå mig rätt, vi ska naturligtvis inte ha någon diktator.
Vad som är otäckt är att det s.k. politikerföraktet brer ut
sig, förmodligen pga vad jag tidigare bl.a.har nämnt.
Man tycker bara att dom käbblar och så struntar man i
att rösta eftersom man inte ser sin möjlighet att påverka. Din idé om elektronisk omröstning skulle säkert kunna aktivera svenska folket och skapa större delaktighet på ett mer påtagligt sätt - men vägen dit är förmodligen mycket lång.
Dessvärre så tror jag nog att det är fler än en
handfull som av och till sover i riksdagen, men dom måste ju spara på energin så att dom orkar räkna sitt arvode och andra ersättningar.
Jag förstår dig Morran, men jag skulle vilja ha ett aktivare samspel mellan de folkvalda och folket så vi slipper detta ständiga käbbel som finns nu. En aktiv röstning skulle ändra mycket. och framför allt så skulle majoriteten har förtur i besluten. Som det är nu väljer man och blir grymt besviken på att val-löften inte håller. bara för att det bildas koalitioner mellan
partierna som man inte alls skulle rösta på.
Om vi haft en borgelig regering, så skulle antalet döda svenskar vara avsevärt mindre, p.g.a. nästan ingen har haft råd att åka dit.
Så ett gott råd......rösta med högern nästa val och glöm allt om vad utlandssemestrar heter.
Annons
Jag tror tvärt om jag, antalet som har tillräckligt med pengar för att åka till asien på jul skulle säkert vara något fler. Men samtidigt skulle antalet "fattiga" som knappt har råd att fira julen öka desto mer!
Kan bara inte låta bli!
Rekommenderar er alla att läsa DN debatt idag vad ekonomi-
professorn och tidigare s-riksdagsledamoten Bo Södersten
har för tankar om sina tidigare kollegors handlade i debatterat
ärende.
Finns även en annan uppmuntrande insändare från en person som har samlat på statsrådens "klara besked" - den är också läsvärd och ganska uppmuntrande förstås.
En till som är mer i huvudet än hjärtat......orkar inte kommentera detta skitsnack .
Snälla!

Det var INGEN i hela regeringen eller Sverige som visste hur ENORM katastrofen var innan det var för sent!

Jag har följt varenda nyhetssändning och hört och sett själv hur dödsoffren ökade hela tiden för varje timme!

Det var nästan som en mindre atombomb som slog ned!

Utan att nån hann reagera, inte ENS de berörda ländernas regeringar var katastrofen ett faktum!

Så att kräva regeringens avgång är väl att ta i..?

Det var inget land eller regering som ropade "MAYDAY-MAYDAY"

Jag är inte för regeringen men att skuldbelägga dom för nåt som dom ändå inte hade hunnit organisera eller reagera på inom 24-48 timmar hade ÄNDÅ varit för sent!

Jag sörjer jag också...
att ni orkar !

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem