Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nyktert nyår?

Nyktert nyår?

Hur många är det som skall vara nyktra utan att dricka en droppe alkohol på nyårsafton? Jag skall vara det.
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: «1 2 3 4

Har firat många nyårsaftnar utan alkohol o gillar det. Inte för att jag är på nåt sätt nykterist, men det har bara blivit så. Gillar att starta det nya året utan alkohol i kroppen.
Men en flaska gott vin till den i alla fall med tanke på dagen goda middagen blir det.
Nu har jag tatt några öl o ska åka till min gamla pub i en annan stadsdel av Götet. Något socialt måste upplevas innan nyår, även med några pilsner.

Önskar Er alla ett hjärtligt gott slut på 2008 och ETT GOTT NYTT ÅR 2009!
Det blir en vit nyår, skall jobba dan efter.
annars hade bara blivit öl till maten och en irischkoffie.
Gott Nytt År på er alla.
mvh. Ingemar
Det blir som vanligt lite gott vin till supén och skumpa vid 12-slaget

GOTT NYTT ÅR 2009 tillönskas alla ISare
Annons
En vit nyårsafton blir det ute med koll av fyrverkeri på Umeälven utanför Hotellet. Vi står på "stora bron" och beskådar explosionerna och tänker på tusenlapparna som flyger i luften.
Innan dess blir det en god middag i glada vänners lag - the same procedure as last year - med vin och kanske en Irish.
Jag högaktar dock ni ISare som lagt av med alkoholen.
Till er alla - ETT GOTT SLUT PÅ 2008.
Hemma hos mig firas det med familjen, tre generationer. så spriten får vara. Allra högst en Pommac "Magnum". Vi har en flaska i källaren som får läggas på kylning.

Till Eder alla
Ett Gott Slut på 2008
Och Ett Gott Nytt 2009


Gammel ,n
ozzy
Grattis netpet, då ser vi fram emot 10 år till minst
Du é la go Albin!

Men jag respekterar dig för din nykterhet. Men som neutraliserad svensk
ser jag det som min skyldighet att bidraga till Statskassan gm inköp av vissa alkoholhaltiga drycker, vilka kommer att inmundigas med start alldeles strax.
Var tvungen att emaila iväg det inna 00.00.
Imorgon får vi dessvärre vänta en hel sekund längre innan det nya året kan skålas in.

Nu har barnen åkt till sina ställen, kvar är jag och odjuret (katten)
En griljerad Hummer i sin enkelhet, med lite (o)nyttiga grönsaker och tillbehör. Till detta ett halvsött vitt vin, lite glass med sydliga frukter typ sharon m.fl. och ett gott glas portvin. Sedan Kaffe med avéc, och till sist
en flaska bubbelvatten.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA !! OAVSETT ER INSTÄLLNING TILL % Alkohol

- the same procedure as last year


GOTT NYTT ÅR ALLA!!!

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem