Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Seriekrock på E4an

Seriekrock på E4an

Hur många seriekrockar har det inte varit på sista tiden.
Orsak halkan skrivs det. När jag gick i körskolan fick jag lära mig att anpassa hastigheten efter väglaget likaså avståndet till framförvarande.

Fråga är om inte polisen alltid vid seriekrockar automatikt ska dra in körkortet 1 månad till att börja med. Eller något annat förslag?
Antal svar på detta inlägg: 5
Birger du skrev:
Fråga är om inte polisen alltid vid seriekrockar automatikt ska dra in körkortet 1 månad till att börja med.

Menar du då att alla inblandade skall bli av med lappen en månad,eller vad....
Den som är längst fram i kön brukar vara den enda som är oskyldig i en seriekrock. Han/hon brukar oftast väja för någonting. Trafikkö eller något annat.

alla bakom som krockar in i den bilen och i varandra har egentligen gjort sig skyldig till vårdslöshet i trafik då dom inte har hållt rätt hastighet eller avstånd i förhållande till väglag.

Så visst, det ligger lite i vad Birger säger. Men jag tror att man får fria den som är längst fram, många gånger iallafall.
OKAY,Dumt av mej att inte tänka så långt,Alltså,'Birger' du har rätt och tack 'Fajjer' för ditt förklarande.....
Annons
Fajjer - helt rätt skulle jag tro att fria den längst fram men kanske ingen regel utan undantag. Den bilen kanske "körde slalom" och vållade det hela.
Via satellitövervakning/GPS kanske man kunde utreda det hela i efterhand.
Man får se upp med vad man väjer för. Det finns folk dom har orsakat massdöd bara för att dom velat väja för en hare som råkade springa ivägen.

Men sen finns det som Birger säger drullar längst fram i trafiken med som kan vålla fara. Man måste alltid vara uppmärksam. Även om man inte själv gör fel så måste man underlätta för dom som gör fel.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem