Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Aktuellt i dessa tider

Aktuellt i dessa tider

Hej!
Någonstans tipsades jag om denna Site. Ber om ursäkt om det verkar som jag stjäl iden, är inte meningen.
Men är hemsidan är ju högaktuell i dessa dagar.

http://www.temperatur.nu/temperatur-1-7_0.html

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag känner till den sedan tidigare. Notera att Abisko är varmast i landet just nu med - 2,9 grader.
SYND OZZY!

Alvesta var inte med!! Men vi hade -17 c vid 0800!
I Eskilstuna har jag just nu utanför köksfönstret -16,4. Imorse var det -20,3. Det var länge sedan vi hade det så kallt...
Annons
Thomas2
Du kan själv anmäla Dig som insändare. Läs på hemsidan.
Det finns säkert även någon Ort i närheten som skickar in data där värdena ligger nära Dig geografiskt.
Hos mig är det Jönköping-Hovslätt = nästgårds.

Passar även bra för Din väderstatistik, eller hur?

Vh
Ozzy
Tack för sidan. Perfekt när man dels har släkt och vänner utspridda över hela Sverige, dels jobbar ihop med folk på andra orter.

Då kan man bevisa för 08orna att vi faktiskt har det varmare här i Umeå. I vart fall nästan alltid (och då har vi inte räknat med relativ temperatur - skulle vi även räkna in vind och luftfuktighet så motsvarar minus 8 i Sthlm ungefär minus 18 här).

Umeå, -8,4 just nu
birton
Det där med olika orter och temperaturer känner jag till.
Bodde i Lycksele en tid. 30 ° minus. Gick öppen i halsen och utan mössa och handskar. Frös inte och var aldrig förkyld.
Flyttade till Skellefteå. Nollgradigt, frös som en hund och var hela tiden förkyld.
I Lycksele var det torr luft och vindstilla.
I Skellefteå var det fuktigt och snålblåst.

Vh
Ozzy
Ozzy, jag förstår att vi är grannar, då den mätstation du avläser även för mig är nästgårds.
Ozzy, jo visst är det så. Och hur kommer det sig att du flyttade från Västerbotten? Kylan?

Var till Malmö i november, ett par plusgrader och höll på att frysa ihjäl (kändes det som).

Kom hem till Umeå, ett par plusgrader och hur varmt och gott som helst.

Skillnaden = blåst och luftfuktighet.

Åker ibland för att hälsa på mina åldriga föräldrar i Västerbottens inland. Tycker att det är ungefär så här:

- 28 i Västerbottens inland = -18 i Umeå = -8 i Sthlm = +-0 i Malmö

Håller ni med?
Thomas2
Här finns Alvesta med. Ange ort på sökraden.
För muspilen över kartan till höger. Ops, där kom Alvesta med. Skojar med Dig

http://vader.aftonbladet.se/Vaer.aspx?ID=14724992

Hälsar
Ozzy
misko
Tror nästan jag känner igen Dig. Vi har nog mötts i folkvimlet någonstans. Eller tvärs över gatan månne Du råkar inte bo på Gärdesgatan?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem