Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Nostalgiska och outplånliga minnen

Nostalgiska och outplånliga minnen

Outplånliga minnen;

Min första förälskelse
Var i min kusin Solveig.
Jag var 6-8 år gammal, hon ett par år äldre. Vi gick hand i hand på en festplats. Vi gick och letade efter tjugofemöringar som trillat ned mellan spjälorna framför lottstånden. Vi hittade faktiskt några stycken.
Denne Solveig gick ledsamt nog ur tiden i alltför unga år. Minnet av Henne, ljuvliga tös med hår som av guld, sitter etsat på min näthinna än idag.

Ett annat lyckligt minne är:
När jag rattade min första bil, en Saab-93.med trimmad standardmotor. Inköptes på avbetalning från min bror. Sedermera lyckades jag med denna bil och G-800 däck pressa ned körtiden mellan Ulricehamn city och Jönköping City,, från 27 minuter till 20 minuter. På den tiden var det vänstertrafik och den då kurviga vägen, den rätade jag ut mer och mer.

ozzy
Antal svar på detta inlägg: 1
Undrar just om första kärleken nästan alltid är en kusin? Så var det även för mig. Kusin Peter var lika gammal som mig och jag kommer ihåg många små episoder.

4 år och vi blir utskällda av våra respektive mödrar. Vi hade åkt på farbror Alberts gödsellass iförda våra sprillans nya overaller. De overallerna blev aldrig vad de hade varit...

6 år och vi delar säng. Peter har vattkoppor och min mor ville att även jag skulle bli smittad. Misslyckades gruvligt, jag fick istället vattkoppor som femtonåring. Eller också var det en väldigt lång inkubationstid...

8 år och vi ser Svansjön på TV. Peter dansar den döende svanen, ramlar, slår huvudet i kökssoffan och måste sy fyra stygn.



Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem