Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Få bort Messinger

Få bort Messinger

På prov testar jag Hotmail och har ett konto där. Men i tid och otid kommer det upp messinger-saker överallt.Det vill jag inte ha och har försökt ta bort allt som har med detta att göra.En del har försvunnit men t ex när man loggar ut från kontot så nog f-n kommer en hel sida om detta Messinger!
Går det att ta bort och i så fall hur? Annars får jag avsluta kontot och använda bara Outlook Express igen.
Är reklamen för Messinger priset för att Hotmail är gratis kanske?
Antal svar på detta inlägg: 8
hviktor!

Jag hittade detta som du kan testa.

"Tänk också på att slå ifrån Messenger i Outlook Express via Verktyg/ Alternativ/ o avbocka "Automatisk inloggning på Windows Messenger"
Det var felstavat också.Messenger

Det är väl ögonen som man blir blind på först.....men det som du föreslår hittar jag inte där. Jag har dom senaste versionerna av OE och IE.???
I kontrollpanelen kan man ju gå in på installera windowskomponenter, kryssa för messenger och ta bort.

Kan det vara en idé?
Annons
Hej Hviktor!
Jag kan bekräfta för di att jag har gjort
det som Pellet skrev om här uppe redan
för några dagar sedan och, självklart, funkar
det. Passa på att avinstallera även andra
Microsofts komponenter som du inte tänker
använda och som är resurskrävande, t ex
Photo Gallery och mera.
I kontrollpanelen kunde jag inte finna det direkt, utan under Lägg till/ta bort program och sen Lägg till/ta bort Windowskomponenter. Var det så du menade Pellet? Där fanns Messenger ibockat, nu avbockat. Hoppas det fungerar så.
Tack så mycket! Jag har nästan alltid fått hjälp med mina datorproblem här på IS. Mycket tacksamt när man inte kan själv.
hviktor!

Det bästa mig dig är att du ger "feedback". Du visar din uppskattning.

Jag tänker mig "Pellet". Han sitter som ett barn och suger på karamellen.

Ha,ha! Jag vet!!
Ibland är du en klok man leiake så jag gör ett inlägg här så att du också får suga lite.
hviktor , installera live messenger , det är en del av microsofts filosofi för att jobba mot hotmail. och reklamen får du på köpet.
instalera något annat gratis . så får du reklam då med.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem