Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

IKEA VINST+KATASTOFEN

IKEA VINST+KATASTOFEN

IKEA har havt en rekord vinst hörde man i nyheterna, tycker att de ska skencka bort det till katastrofhjälpen eftersom de har tjenat så mycket på låglönefabrikerna i området.
Antal svar på detta inlägg: 3
Och Sambandet är?????

Så kan man väl inte resonera.
Ikea är en bussines inrättning, inget socialkontor eller hjälporginisation.

Hej på dig Johann x.

Det var nog inte så genomtänkt eller ?

Skall företag som gör vinst skänka bort den bara för att man har produktion i låglöne länder ?

Jag vet inte hur insatt du är i aktiemarknaden och vilka krav som ställs av ägare till internationella stora företag, men att skänka bort vinsten till välgörenhet ligger inte högt på deras önskelistor...

Nu ägs förvisso IKEA till stor del av en stiftelse som kontrolleras av I Kamprad, men det betyder ju inte att IKEA inte skulle behöva förvalta sina pengar för att stärka företaget då man expanderar stort i hela världen!

Dessutom så skänker redan IKEA stora summor pengar till välgörande ändamål, men det kanske du redan visste om ?

Då är det bättre att be dom stora finanshajarna skänka bort lite av dom högar med pengar som dom förfogar över, eller varför inte be Roman Abramovitj skänka bort 10 miljarder? Det har han råd med.....

//Minion//

Som ett stort företag är det bökigt att skänka pengar till olika organisationer. Om en ska ha vill alla ha, så IKEA håller en lite lägre profil när det gäller att skänka pengar.
Jag vet dock att IKEA nu skänker pengar till BRIS (Barnens Rätt i Samhället) och tidigare skänkte de pengar till någon organisation som planterade träd / rädda regnskogen.

Jag arbetar på IKEA. IKEA hjälper de drabbade genom att skicka ner filtar och gosedjur och andra småsaker för att hjälpa de drabbade. Men allra främst kommer IKEA att hjälpa till med återuppbyggnaden av de utsatta områdena genom att skänka möbler.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem