Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Magsår

Magsår

Börjar ana att något är på gång.

Idag åt jag Fläskfile Africana. Gött,gött. Men såsen är väldigt kryddad. Typ
curry. Tror inte att min mage tål det.

Att jag blandade detta med några öl kan inte vara orsaken till mina aningar.
Aldrig! Finns inte i min värld.Ha.ha!

Men jag fick mig en resa för någon timma sedan. Ont!!. Det är bara förnamnet. Men nu är det OK!

Finns det någon som har erfarenhet av detta gissel med magbesvär.

Antal svar på detta inlägg: 8
Ta dej en rejäl Whissy så är problemet med magen urvägen leiake
nä nog var det curryns fel..om du inte vart matförgiftad det vill säga..svettningar,kräkningar,diarre.magont...nästan samma..
Jag får också ont i magen om jag äter allt för stark mat,väldigt ont.Har en kompis som har magsår,han gav mej tabletter vid namn ZOTON,som är till för kraftiga magkatarrer och magsår,måste säga att de fungerar,om inte helt fullt ut,så visst lindrar de.Dessutom slipper jag springa på tjottahejti stup i kvarten,vilket brukar komma som ett brev på posten när värken sätter in.
MVH-otatuerade 'netpet'
Annons
netpet!

Du är för Goo!!

Jag har noterat ZOTON.
Vi sitter i samma båt.
leiake-
Tack själv,Om du har väldigt täta "tjotta" besök så finns det nåt som binder magen bra,de heter LOPERAMID och finns receptfritt på Apoteket.
netpet!

Mina problem är inte så stora över tiden.
Men huxflux så slår det till.

För två timmar sedan var jag nära "döden". Fy f-n vad ont det gör.

Men jag hänger mig i dörrar. Armarna uppåt. Fattar ni?

Ditt tips om Loperamid. Bra. Jag har Dimor!
Dimor-Puh,det var skönt att se att du menade tabletter,trodde först du menade DIMMOR på Tjotta.



P.s.Är det sånt här som kallas skitsnack ?
Har haft liknande bara dyker upp rätt som det är. Men (ta i trä) på sistone i princip ingenting. Började dricka ett glas pro viva varje morgon samt ha linfrö i frukostgröten. Tror det hjälper. En sak som som jag kommit på att äta som är mycket lindrigt för magen är den minste grabbens gröt (6-månaders majs gröt). Den är för småttingar med dåliga/känsliga magar eller vuxna för den delen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem