Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Öppna portar på datorn

Öppna portar på datorn

kollade med Windows onelive care å det hittade att min port 80 var öppen det var en http port. hittar ingen sån i brandväggen (har windows egna). hur kan jag kolla vilket program som använder denna port.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Hej igen
Jag har en Belkin F5D7230-4 å den har inbyggd brandvägg. Denna har jag ju bockat för så den är igång. Kollade virtual servers å där är port 80 öppen både på tcp å udp. Men WOLC har inte uppmärksammat detta innan.
Port 80 kan man blockera utan att få några problem. Webläsaren behöver inte porten för att kunna komma ut på några websidor.

På Debian har jag inte en enda port öppen, men det går felfritt att surfa runt ändå.
Sen så suger vissa portscannrar med.. Jag hade över 30 portar öppna med en skruttig portscanner jag jag hade innan. Problemet var bara att jag portscannade mig själv när jag hade min dator avstängd.

Riktigt bra portscanner måste jag säga som hittade över 30 öppna portar på en avstängd dator.

Det var på den tiden då jag hade fast IP från BBB. Kör dock med dynamisk nu, då jag har telefoni m.m.

I Linux så hittade portscannern en massa Windowstrojaner.. Kommer inte ihåg vad skitscannern hette. Men pålitligt var det iallafall inte.. :P Dock populär i diskussionsforum.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem