Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hp zv 5000 nät fel

Hp zv 5000 nät fel

hej
min bärbara har slutat fungera ,det är nätkontakten i datorn som är helt glapp

det är väl koplicerat o dyrt o byta? . Får man byta hela moderkortet då eller räcker det med kontakt o lödning

tacksam för lite råd
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

gorani , kontakten är lödd
hur det bör åtgärdas beror ju på hur mycket mer som är skadat
okey


Då vet ja lite mer

tack
Sitter med en Compac med samma problem, då det sitter massa ytmontering så är det svårt att fixa lödningarna,,,, Hu
Annons
Askland , det enklaste är att lämna in den där du köpt datorn, de är anlutna till ett service ställe för HP/Compaq . Dit de sänder datorn.
Eller ringa service suporten på HP, så kan du få en anvisning hur du skall göra.
hmm, det vore najs :) men nu är det jag som är service gubben för ägaren till datorn. Men men. tror jag har löst problemet iaf. Lite ovanligt fel bara, ny power kontakt på datorn löste problemet, sen är ytmontering alltid ett problem dom kan ligga i flera lager.. :P.... Men tack ändå
jaha Askland . var det på detta viset.
hej Askland

Ytmontering är det något som moderkortet är belagt med som skydd ?

hur löste du problemet , behövde du inte löda något

Är lite novis (en 2 på skalan)

Har börjat fundera om det är någon ide att lägga jobb på datorn. den är 4 år

men fungerat bra innan detta kom. (reservdel blocket )

För att kunna göra något åt denna kontakt så måsta man väl plocka ner

mycket,för det ska väl lödas på undersidan av kortet

Lämna in den kan man glömma , då räcker pengen till en ny


ha det bra

Gorani
gorani , enkelt utryckt så är ytmontering det samma som lödning av komponenter på samma sida som de monters på.
i motsats till monterade komponenter med ben som sitter i genomgående hål , de löds då på motsatta sidan. med ytmontering så blev det vanligara att båda sidor är komponentsidor
detta kortet har en blandninga av ytmontering och komponenter på baksidan med genomgående ben som är lödda på den sida man ser
[http://pettson.info/mektipsbilder/Branslerela-lodning/branslerela%20lodning.j
pg] ..

kopiera ock klistra
hej Göcke
Tar upp den här tråden om min strömm till dátorn. Har kollat på en dockningsstation HP xb 2000 som ska leverera strömm till datorn.Det ska tydligen fungera så att man kopplar stömadaptern till stationen o får strömm genom att koppla in stationen på höger sida på datorn.Kan det vara så enkelt
att gå förbi detta glappande .Det blir ju lite mera grejer runt datorn men den får väl ta om det går att lösa på detta sätt.Den var inte så dyr 3-400 hundra
Vad tror experterna

mvh Göran

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem