Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemåterställning

Systemåterställning

Hej på er. VARFÖR kan jag inte göra en systemåterställning. Jag har Windows XP Home. Det finns massor av återställningspunkter, men varje gång jag försöker så står det. Datorn kan ej återställas till det datumet. Systemåterställningen är inte inaktiverad. Snälla någon hjälp mej. Hur ska datorn vara inställd och var ska alla nödvändiga inställningar göras.
Tacksam för svar. Göran
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Högerklicka på "Den här datorn" och välj egenskaper. Det finns en speciell flik på den ruta som poppar upp och där det står systemåterställning. Klicka där och kolla så att den är aktiverad.

Sedan vet jag att Norton Antivirusprogram för något år sedan iaf, hade problem med att man satte systemåterställningen ur funktion. Det är säker åtgärdat nu och det fanns någon fil att ladda ned som korrigerade detta.

Det kan säkert finnas andra orsaker också. Kolla ovanstående och återkom
Det verkar som Du kör Win-XP
Om inget annat funkar och man verkligen har beslutat sig för en Systemåterställning. Kan man göra den från "Felsäkert Läge"

Men beskriv först det problem Du har. Kanske finns det någon här på Forumet som har lösningen.
Hej Göran, ring hem till mej...
Annons
pjulimutt !

Troligen har du satt en bock i rutan" inaktivera systemåterställning på alla aktiviteter". Då är det kört. Det skall även stå "Övervakas"

Datumsiffrorna måste vara i ett fetstil. Annars är det kört.
Jag gjorde detta misstag för några år sedan. Det slutade med ominstallation.

Men berätta vad du har problem med. Det kan ju kanske lösas lätt som Ozzy påpekar.
Hej leiake. Ingen bock i rutan för inaktivera. Enhet C övervakas står det.

Det finns 21 st återställningspunkter att välja bland, men ingen funkar
har du följt denna rekomendation
[http://support.microsoft.com/kb/306084/sv]
pjulimut!

Det enda jag vet är en ominstallation. Spara Mina-bilder på en DVD!!!

Jag hade virus som stökade till det för mig. Jag hittade ingen annan lösning.
Jag har gjort precis som du sa, Göcke. Jag gjorde också som PerAsk sa, jag avaktiverade antivirusprogrammet. Jag valde den senaste punkten (igår) den startade om och så vidare. Sen kom den rutan upp att: Datorn kan inte återställas till 27/1.

Det funkade när jag körde i felsäkert läge. Tack för all hjälp.

Mvh Göran
Ozzy!

Där fick du in ett hörnskott rätt i "klyket". Ha,ha!!
Du har bra minne. Minst sagt. Jag är imponerad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem