Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Apropå veckans fråga

Apropå veckans fråga

Vill du undvika att bli smittad så finns små enkla tips Köp aldrig bröd i affären som ligger öppet.Var på Willys och handlade och mitt i gången där alla går förbi stod en stor låda med munkar helt oskyddade skulle aldrig köpa något dyligt. Tvätta alltid händerna det första du gör när du kommer hem efter att ha varit ute speciellt om du varit där det är mycket folk men gå gärna ut en sväng varje dag få lite dagsljus räcker med en halvtimme det stärker ditt immunförsvar. Behöver jag säga att jag varit frisk hela vintern än så länge?
Antal svar på detta inlägg: 4
En sak till ( måste tillägga detta) Vad det gäller handhygen tvätta alltid händerna efter toa besök o dylikt är du sjuk skaka inte hand utan förklara att du är sjuk .

Jag provsmakar inte heller olika mat rätter som dom brukar bjuda på i affärerna för provsmakning av nån ny produkt som kommit ut me tanke på att folk nyser o hostar rakt ut osv ... sen är det ju bara så att man drabbas av förkylningar o förkylningar ändå det finns faktiskt inga riktiga skydd för det så vida man inte tänker springa omkring med ansiktsmask ala Michael Jackson *S*

Handhygen är viktig även för magåkommur av det tråkigare slaget o sånt vill jag inte råka ut för
Efter handlingen så går ni och fikar där de tar betalt och sedan går och hämtar bakelserna, med fingrarna samtidigt som de krafsar sig själv i arschlet eller skrevet.
*S* patrikke < *S* nä jag fikar inte heller men jag förstår precis vad du menar :P
Det är ju det jag menade man kan inte skydda sig helt :/
Annons
Något som jag har funderat på flera gånger är varför kirurger tvättar armarna
och händerna så noggrant före en operation.

När dom har gjort slut på ett badkar med vatten samt 2 liter tvål. Då står det en sjuksyster och hjälper dom med att sätta på sig skyddshandskar ända upp
till armbågen. Antar att skyddshandskarna är steriliserade.

Är dom rädda att bacillerna kryper igenom handskarna eller att dom spricker under operationen. Kondomer kan ju spricka. Det vet jag. Ha,ha!!

Men dessa operationshandskar måste väl vara bättre kvalitet än preventivmedel från Korea.

Angående influensan så tar jag spruta varje år. Har haft influensa en gång.
Det räcker.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem