Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Tragiskt Redhawks

Tragiskt Redhawks

Känns tragiskt när ett favoritlag som Malmö Redhawks antagligen kommer att gå i graven, ett lag man följt sedan mitten på 50 talet, stått utomhus och hejat i snöstorm och orkanvindar, älskat och förbannat.

Nu står föreningen på ruinens brant, och Malmöidrotten kan bli av med sin enda vintertradidion, det känns så bittert, nästan så man får en tår i ögonvrån!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Percy kommer snart med nya pengar
Inte en gång till, nu vill vi ha ett lag med hjärtat i klubben, inte en massa halvpensionerade divor, som skall leva på Percys pengar på sina sista hockeyskär.
Det var lite tråkigt faktist. Själv håller jag på mitt kära LHC, men det skulle ha varit en underbar syn att få se DIF byta plats med Malmö Redhawks i kvalserien..

Men tyvärr bara ett önsketänkande som det ser ut nu. :/
Annons
Sant ernest, det saknas själ och hjärta.

Men ganska skönt ändå att det inte tycks gå att köpa ihop titlar.

Trevligare att se när det går bra för lågbudgetgäng som i det närmaste offrar sina liv och lemmar för varandra.
Vi har spelare som tjänat 250000 i månaden, vilken arbetsplats belönar ut en sådan lön, utan att kräva en motprestation.

När man sedan i insändare tycker att de kunde spelat gratis säsongen ut, då gråter de här divorna ut i radion att de har en familj att ta hand om, det är så patetiskt så man mår illa.

Som vanligt så kommer de här divorna att blomma ut i sina nya lag, så har det aldrig varit. Ser att du är från Karlstad, och ni har redan skrivit kontrakt med M. Paulsson och enl. tidningarna så är C. Söderberg på väg till er, bra att ni får ett par av våra bästa, för det var Färjestad som brandskattade mest under Mif,s hänsynslösa värvningar under 80 talet.
På 50-talet spelade färjestad också utomhus vid klarälvens blåsiga strand, då man stod i kö och frös som en galning för en korv med bröd för 75 öre, var fanns malmö då? hade aldrig hört talas om malmö som hockeylag??? Men så kom Forshaga if, med flera värmländska lag, då rullade det igång efter djurgården-södertälje- frölunda-husqvarna...osv. Kommer inte ihåg när man började höra talas om malmö som hockeylag??? Ok påminn mej gärna, minnesluckor har jag drabbats av mer än en gång... det skäms jag inte för...
Hoppas verkligen att dom går i graven, sämre skött klubb får man leta efter.
Hahahaha, skitmäktig arena utan hockeylag. Lyckad affär.. :P

Småbarn kanske kan lära sig åka skridskor å pulka m.m. i arenan innan familjen drar på skidsemester?
Lasse, i mitten på 80 talet gick de upp i Elitserien, där de tagit 2 SM.

Och till de som gottar sig över att klubben skulle gå i graven, vinst med 2 - 0 igår, med ett lag innehållande 8 juniorer, så ännu har inte gropen grävts, jag hoppas kunna åminna er om något år om vad ni skrev här
men ernest tjänar man 250 bagis i månaden på att leka med pucken ???

men du ska se ,en dag så kommer de tillbaka starkare än de andra.
ja väntar på ssk ska komma i form å jobba upp sig, jaja livet är hårt för divorna vet du hihihi.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem