Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

IE-problem

IE-problem

Min Internet Explorer har "gått sönder"... Jag har försökt installera om den men det går inte. Har försökt med Windows update, ingen framgång... Vad jag än gör så säger datorn bara att det inte går att installera IE.
Jag har IE 7.
Snälla nån, hjälp!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Om du avinstallerar hela servicepack 3 och sedan IE7 och provar igen.
Ja, jag får väl prova med det... Tack så länge!
Om jag förstår rätt. Om man avinstall IE7. Så hamnar man i IE6
vilket är förinstall. i Win-XP i alla fall. Där ifrån jobbar man sedan vidare med uppgraderingar/uppdateringar. osv.
Annons
Ja, nu har jag avinstallerat sp3, nu hävdar datorn att jag har IE 7, men jag känner inte riktigt igen mig... Det finns till exempel ingen flik-funktion längre. Öht påminner det misstänkt mycket om IE 6. Mycket märkligt...
Vad ska jag göra nu då? Den här gamla skräp-versionen vill jag ju inte dras med...
Haha fredagskväll med problem, Vilket nöje! Jag VILL vara en leiake men det kan jag inte för det krävs mycke träning i icke människokännedom. du bör ju ha XP eftersom du har avinstall SP3. kan tyvärr inte hjälpa dig men på vanligt leiakes maner så lägger jag mig i allt å alla å allt jag kan! får jag fan för detta så skickas brevbomb till vederbörande dvs allas vår lille antibög leiake haha.
Verktyg/internetalternativ där kan man ställa in flikar
Jag är nog inte man att slutföra detta problem åt dig, men det verkar som du har en "ren" IE7. Du har inga tillägg aktiverade och flikar ställer man in själv under verktyg hur man vill de ska visas.
Kolla lite under verktyg vad du hittar.
Fungerar IE7 annars vad man kan önska som "ren" Finns det kvar ngt under Favoriter t.ex.

Sedan är det väl Win-Update som gäller. Om du måste hämta hem en massa uppdateringar (KB-filer) innan Sp3. Där har jag glömt i vilken ordning man tar hem.
Lite läsning
http://www.microsoft.com/sverige/windows/internet-explorer/downloa
d-ie.aspx
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03264.jpg

här är mina inställningar för IE7
Kolla även igen under lägg till program, och se så att du inte har IE 7 kvar.
Det ligger nästan längst ned bland progammen "Windows Internetexplorer 7"

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem