Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Melodifestivalen 2009

Melodifestivalen 2009

Jag tro jag döper om det till klädfestivalen! Musiken blir ju bara sämre och sämre.och kläderna i fokus!

Kolla programledaren,hon byter kläder efter varje låt!!

Vilket jippo!! Jag tror jag svimmar!!
Antal svar på detta inlägg: 29
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Klart att folk tittar på melodifestivalen....men de finns ju de som inte vågar erkänna det :P.
Och sen finns det ju ett val om det är så himla dåligt....stäng av eller byt kanal.
Jag tycker i alla fall att det är roande, alla klädbyten och dåliga låtar .
Vet att jag kommer att känna mej danssugen varje gång jag hör Alcazars låt i alla fall .
//Marie
Det fans inte en låt värd namnet!! Så blir det inte bättring,är det lika bra att inte skicka någon låt till tävlingen.

Det är ju bara pinsamt för Sverige!!
Thomas2!

Vi har för stora förväntningar. Det föds en stjärna var hundrade år i hela världen. Sverige är i minsta laget.

Jag kom ihåg" Rock around the clock". Jag blev helt svett. Skolkade skolan.
Jag gick på bio istället.

Idag är ju det lågvatten. Denna Bill Haley. Hur många poäng hade han fått idag. Så låga poäng finns inte,

Jag börjar bli trött på Elvis. Dolly Parton.

Men rätt som det är så dyker en stjärna upp.

Annons
Tröttnar på Elvis?

Då börjar du bli riktigt gammal Leiake, nedsatt hörsel kanske
ernest!

Du har antagligen rätt.

Men jag får inte "ståpäls" längre. Man måste känna detta. Jag testade med
Bruce Springsteen. På högsta volym. Men håren hängde rätt ner på mitt bröst.

T.om på armarna. Om ni inte får "ståpäls" på armarna då är det kört.
Med tanke på gårdagens melodifestival. Så är mina armhår slaka.

Men det kommer en grej. När man minst anar det. Tro mig!!!
Ha,ha!

Jag testade med Elvis. Armarna blev som krusbär. Det finns hopp.

http://www.youtube.com/watch?v=AqsX7xQWRoU
Bara skräp, men jag gillade melodi nr 2 bäst.
Det här är nog den sämsta Eurovisonuttagning jag hört.
De flesta låtar låter som något dåligt plagiat av tidigare framträdanden.
1000 miles, någorlunda ok, och Måns låt var också hyfsad, men tveksamt om de har någon reell chans i slutänden.
Fast det är väl inte så konstigt om det låter likadant. 18 av 30 låtar var ju skrivna av samma kompositör.
Jag tittade också på det ikväll, men inte förra gången. Först och främst tycker jag att Petra Meade är lite för tramsig.
Hade väntat mej att tycka om Måns låt lite mer, men den kanske blir bättre ju mer man hör den.
Däremot vill jag säga att hårdrockslåten faktiskt tilltalade mej, jag som inte gillar den typen av musik annars. Den gjorde mej glad helt enkelt.
Det fanns ingen wow- och ståpälslåt, så än finns det inte någonting som jag skulle vilja kalla vinnarlåt.
Normalt kan man väl höra låtarna på radion annars, men jag har inte haft radion på alls idag, eftersom de skulle sända sport. Lyssnade på Dansbandsdax istället.
Får väl se vad som kommer nästa gång, kanske LÅTEN kommer då, men jag tror det egentligen inte.
När det gäller Moskva, tror jag inte att Sverige kan vinna, oavsett vilken låt man skickar, eftersom musiksmaken är så olika, nu när det är så många länder som deltar.



Petra Meade!!! LITE TRAMSIG!! Det räcker inte långt. Hon passa då inte med i programmet över huvudet taget.

Det bästa vore att dom lade ner skräpet!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem