Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Göra nåt tråkigt idag eller

Göra nåt tråkigt idag eller

TJena!
Vad är det tråkigaste ni vet att göra? Själv hatar jag att tvätta kläder å putsa fönster.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Skriva på IS!

Ha,Ha jag bara skämtar!

Tvätta!! Putsa Fönster!! Sån slipper jag,då man har en hustru!!!

Att klippa gräset har jag löst med en automatklippare!!

Att springa omkring för motion slipper jag! Tråkigt!!!

Men damsuga gilla jag!

Att laga mat!! Botten!!
Undrar vad det är med dammsugning som gör det så skoj? Sen håller jag med dig Thomas2 att laga mat det är botten men diska det är kulans. Att få ett fullständigt kaos till ett paradis på en liten stund det är grejer det.
jigsaw!

Har centraldamsugare,enkelt och lätt. Diskmaskin!!

Men man får plocka i och ur diskmaskinen!!
Annons
Okay.
Jag diskar för hand med Yes. Nästan erotiskt minst sagt detta diskmedel som e snällt mot händerna.
Sen vid själva dammsugningen så kan det ju va kul å hålla i nåt långt för en gång skull hehe
Trädgården är jobbig. Alla längtar efter våren. Men det gör inte jag. Då måste
jag ut och klippa. Åldern tar ut sin rätt.

Min trädgård är lite misskött. Men jag har så mycket fåglar. Helt sanlöst.

Jag har en kompostkvarn. Den får jobba. Sedan slänger jag in all kompost bland buskarna. F-n vad det växer. Ofattbart. Grannarna åker och köper gödsel. Men dom erkänner att dom är idioter. Men ändå gör dom det.

P.S. Jag längtar faktiskt efter våren ändå. Men det är solen jag har saknat. Inte
trädgården. Men det hör nog ihop. Sol och trädgård.
leiake!

Håller med dig! Trädgården Fan var tråkigt!! Men sol och värme gilla jag.

Men trädgården är tvunget att skötas! Annars får man grannarna på sig!
Tvätta är skittråkigt!! Jag har det rackarns bra för tillfället annars. Jag bor i studentlägenhet i Fellingsbro och går och äter på folkhögskolan här. Frukost, lunch och middag.Jag har mat serverad fem dagar i veckan och slipper dessutom disken. Annars är matlagning också ganska tråkigt tycker jag. Men som sagt det är bara på helgerna jag behöver slå i hop någon pyttipanna eller något. Men jag är rädd att bli bortskämd faktist. Maten är så god att det är som att äta på restaurang varje dag. I dag har jag tvättat och det är som sagt tråkigt värre tycker jag. Men det är bra maskiner och gott om tider så det går bra ändå. Värre var det nog förr kan jag tänka. Jag funderar i bland hur man orkade förr i tiden när allt skulle göras för hand och inga maskiner fanns. Beundransvärt!! Men jag håller med Jigsaw, roligare finns att göra.
leiake å Thomas2
Sköta trädgård det är skönt å slippa när man bor i lägenhet fast jag saknar en ombonad uteplats där man kan inmundiga något gott när man klippt gräset eller nåt.
brickan !

Vill du veta hur det gick till att tvätta i min ungdom. Man bytte inte kalsonger varje dag. Så mycket kommer jag ihåg.

Men kvinnorna hade lite mer strul med handtvätt. Det var orange trosor på den tiden. Måste nog byta varje dag.

Men nu till vittvätten. Man eldade på i en tvättgryta. Ner med lakan i byket.
Jag tror att det kokade i flera timmar. Man rörde om med träpåk.

Sedan skulle detta sköljas. Vadå rinnande vatten. Man fick veva upp detta från brunnen. Jag har ärr i tumvecket kvar. Man blev ju skinnflådd.

Men det blev rent. Min mormors linneskåp. Det luktade friskt. Äckligt friskt.





Det tråkigaste jag vet, är, att inte ha något att göra, ha för händer.
Sen spelar det ingen roll vad det är. Med vissa undantag, som att meka bilen. städa, diska, laga mat, vattna blommor, dammsuga, dammtorka, putsa fönster, skotta snö, klippa gräset. Har jag glömt ngt?? Jo måla om huset.

Då kan man sätta

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem