Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Till alla Vista-användare

Till alla Vista-användare

Irriterande Microsoft!

Igår fick jag deras senaste uppdateringar till
min Vista. UTAN ATT BERÄTTA NÅT FÖR MIG,
när uppdateringar är färdigt installerade, så
märker jag att Microsoft har installerat ett
tillägg i Firefox: Net Framework "skit nånting"!!
Som tur är fick jag direkt hjälp när jag googlade:
Start menu, Run, Regedit, Press Enter ,
Key_Localmachine,Software,Mozialla,Firefox,
Extensions. Sen återstår det bara att ta bort
skräpet.
Otroligt dåligt av Microsoft!!! Installera tillägg
i smyg!!!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

.NET Framework är ett bakgrundsprogram som utvecklats för att göra det enklare och mer standardiserat att skriva program - alltså inget som specifikt rör webläsare. Däremot är det många programvarutillverkare som antagit denna standard och deras program kräver en någorlunda uppdaterad version av.Net Framework för att fungera korrekt.
Naturligtvis är det en uppenbar fördel med denna standard som många kan använda isf att varje programskrivare ska skapa sin egen standard och skräpa ner i din dator.
Vill man ha en så ren dator som möjligt är detta alltså positivt.
Vi behöver inte buga och tacka MS men vi behöver ju inte skälla på dom per automatik bara för att dom heter Microsoft - dom gör en hel del bra också, detta är ett litet exempel.
Vanelli
Jag har en del redigeringsprogram som just kräver .NET Framework, så jag är tacksam för dom automatiska uppdateringarna av just .NET Framework så sliper jag uppdatera dom själv manuelt....
Jag kör med WinXP

Tack till MS
PS...
Jag har Automatisk uppdatering men den installerar ingenting fören jag har granskat och godkänt uppdateringarna .... har valt just den alternativet i automatiska uppdateringarna....
Annons
DedaPera!

Jag har ingen nytta av Net Framework. Tror jag????

Jag kollade i mina program. Där finns 8 st. Net Framework. Från 1 -3,5.
Kan jag radera dessa.

Senaste Update visade Framework 3,5 som en prioriterad uppdatering.
Det måste väl vara galet. ?????

Men bättre för mycket än för lite.

Ja du leiake - anledningen till att du har så många är att du har haft programmet i din dator mycket länge och att det blivit uppdaterat som det skulle.
Men visst kan du ta bort mha "lägg till ta bort program" så märker du ju om du har några program som krever det. Är det så kan du ju inst det igen. Dock ser jag ingen vits med att ta bort det - din dator blir varken bättre eller snabbare och fler och fler program använder .N F.
Tar du bort och sedan lägger till igen behöver du naturligtvis bara den senaste versionen.
Lycka till!
Vanelli
Vanelli !

OK! Jag har gott om plats. Så jag låter alltihop ligga kvar.

Så mycket har jag lärt mig under åren. Ta inte bort något.
i WinXP på "lägg till eller ta bort program" kan jag avinstallera dessa program, hur det är med Vistan vet jag ingenting om ... Och som sagt i Automatiska uppdateringarna har jag valt alternativet att hämta uppdateringarna men att den inte installerar utan meddelar mej först så att jag kan välja...

[http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03276.jpg]

lägger bilden hos oss istället / göcke
DedaPera!

Den länken var inte bra.

Den IQ-testen är bedräglig. 45:- för att veta om man är dum. Ha,ha!!
kunde ändå inte öppna den sidan det är bara bilden som jag ville visa på hur jag har ställt in min Automatiska uppdatering
Bra Göcke, nu fick jag veta vad Silverlight är. har undrat några gånger.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem