Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

HP Pavilion Slimline Datorhaveri

HP Pavilion Slimline Datorhaveri

Jag har köpt ovanstående dator för drygt ett år sedan. Nu när ettårsgarantin gått ut får jag inte längre fram ngn bild på skärmen (skärmen fungerar med en annan dator). Ljud går fram i mina högtalare så jag utgår från att datorn fungerar i övrigt. Som kund har man enligt konsumtentköplagen rätt att reklammera en vara upp till 3 år efter köp.

Fråga:
1. Är det någon som har erfarenhet av att denna dator haft problem av det slag jag har eller andra problem.

2. Är det någon som har erfarenhet av att reklammera en vara till HP efter det att garantitiden gått ut.

Tacksam för svar.
Antal svar på detta inlägg: 2
hojen , för att du skall kunna reklamera varan, vill de att du återställer den i leveransläge , alltså kör en recovery ,,

men det behöver ju inte vara fel på datorn för att man inte får bild.
om du vet att skärmen fungerar , så testa med att starta datorn i felsäkertläge

hojen!

Har själv en HP Pavilion Slimline som bråkade under garantitiden. Jättefin service. Innan de hämtade datorn så ringde jag till HPs support och gjorde lite grejer per telefon. Det var moderkortet som behövdes byta.

Kontakta HPs support. Utom garantitiden ringer du 0900-108 0080, det kostar 8 kr i minuten. Inom garantitid 0771-20 47 65 normal taxa.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem