Söndag 28 februari 2021 vecka 8

Forum \ Dator och internet

 HP Pavilion Slimline Datorhaveri
hojen
2009-02-11 12:30
Jag har köpt ovanstående dator för drygt ett år sedan. Nu när ettårsgarantin gått ut får jag inte längre fram ngn bild på skärmen (skärmen fungerar med en annan dator). Ljud går fram i mina högtalare så jag utgår från att datorn fungerar i övrigt. Som kund har man enligt konsumtentköplagen rätt att reklammera en vara upp till 3 år efter köp.

Fråga:
1. Är det någon som har erfarenhet av att denna dator haft problem av det slag jag har eller andra problem.

2. Är det någon som har erfarenhet av att reklammera en vara till HP efter det att garantitiden gått ut.

Tacksam för svar.

Antal svar på detta inlägg: 2

Göcke
2009-02-11 12:34
hojen , för att du skall kunna reklamera varan, vill de att du återställer den i leveransläge , alltså kör en recovery ,,

men det behöver ju inte vara fel på datorn för att man inte får bild.
om du vet att skärmen fungerar , så testa med att starta datorn i felsäkertläge



sofus
2009-02-11 12:45
hojen!

Har själv en HP Pavilion Slimline som bråkade under garantitiden. Jättefin service. Innan de hämtade datorn så ringde jag till HPs support och gjorde lite grejer per telefon. Det var moderkortet som behövdes byta.

Kontakta HPs support. Utom garantitiden ringer du 0900-108 0080, det kostar 8 kr i minuten. Inom garantitid 0771-20 47 65 normal taxa.


Till: Forum \ Dator och internet

^ Till sidans topp


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem